Monday, June 04, 2007

Cypern och smyggrilla

Det ligger ett lunchställe här vid jobbet som går under namnet Cypern.
JAg har ALDRIG ätit äcklig mat där. Det är bara gott och man får mycket och de som jobbar där är trevliga.

Idag åt jag lammfärsbiff med rövinsky, stekt potatis och Tzatsiki.....deras Tzatsiki är grymt god. Väl avägd mellan sötma och syrlighet och vitlök.
Ja, gott helt enkelt.

Igår fick jag en sån makalös craving efter grillat kött. Jag var runt på några affärer och skulle köpa en elgrill till balkongen. Hittade ingen.
Men på konsum köpte jag en engångsgrill och kött och marinad.

JAg tänkte att grilla 2 köttbitar borde gå kvickt och inte ryka och lukta allt för mycket. Sen så är det så att mina grannar brukar inte hänga på balkongen.
Men naturligtvis så gjorde dom det igår. Och jag kunde inte med att tända en grill på balkongen när folk satt och myste och åt och grejjer. Så jag smög in med min grill igen och stekte köttet istället.
Försökte att "härma" grillsituationen så mycket som möjligt genom att steka på mycket hög värme.
Det blev gott, men inte så gott som grillat är.
Men jag har en engångsgrill som står och väntar på mig hemma, så om grannarna inte är på balkongen då kommer jag smyga ut och grilla lite.

På onsdagen är det nationaldagen. Då är man ledig. Men vad förväntas man göra? Ska man klä sig i blå-gul sparkdräkt och springa nåt gatlopp genom stan, eller ska man plocka blommor och stå och skrika efter kungen på innre borggårde....jag vet inte!!!!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home