Tuesday, March 20, 2007

Bring it on!

Nu blir det ljusare!
Man liksom känner det i kroppen, det gör inte lika ont i själen att släpa sig till transportmedlet på morgonen. Eller, nja, imorse gjorde det det iaf.
Men det känns liiiiite bättre ändå.
Men märklig som jag är så brukar jag få problem med sömnen(suprise!) när årstiderna slår om. Det är som att min kropp inte vill ha förändringar utan gärna är i ett tillstånd av jämnvikt hela tiden. Blir det för ljust går det åt helvete, blir det för mörkt, likaså. För att inte tala om när det blir för varmt.

Jag känner (nästan)ingen som kan svettas som jag.
Det går en legend om mig och mitt svettandes från i sommras när jag var på BG´s på hornsgatan och drack öl.
Det var självfallet sinnesrubbat varmt som det var hela sommaren. Men jag hade luftiga byxor och kortarmad skjorta. Men det var som förgjort. Jag trodde jag skulle svimma!
Enligt sägnen så droppade det strida strömmar med svett från min haka. Det är inte sant, men det var inte längt ifrån.
Varför är det så här? Är det nånform av straff jag fått?
Det är nästan så att jag svettas när termometern börjar närma sig +10.
Så ni kan tänka er vilken svettfestival det var när jag hade eriksgata ner till Thailand förra året....oj oj oj.

För övrigt verkar det som att hela sverige ska åka till thailand nu. Kanske bara för att jag inte fick inte åka iår.

Men jag har tagit ut semester i de två sista veckorna av maj, då kanske det blir en liten resa........

4 Comments:

Blogger Cliff Hanger said...

Hahaha...jag fnissar högt vid datorn åt din "svettfestival". Och det är inte ofta jag gör det. En riktig bedrift av dig att åstadkomma detta. :-)

March 23, 2007  
Blogger Cliff Hanger said...

Fortsätt gärna med den här bloggen också! Den är ju lite mer personlig.

April 16, 2007  
Blogger Jul i Laloland said...

Du är utmanad...kolla bloggen

April 25, 2007  
Anonymous Anonymous said...

Tjenare Johnny, inte var det väl så illa i Thailand, vi hade ju gott om kall öl att svalka oss med:) Hoppas att allt är bra med dig för övrigt, försökte bjuda upp dig och Syrran nu i slutet på maj, men ni var visst båda upptagna. Vore ku om ni kunde komma upp.
Hälsn,
Macke

May 09, 2007  

Post a Comment

<< Home