Thursday, March 01, 2007

JA JA JA JA

Mamma tycker att jag gnäller.
Jaja, jag är en gnällspik av stora mått ibland.
Och jag blir så fascinerad av att det finns så många människor i vårt lilla land som är så jävla dumma i huvudet.

Eller dumma i huvudet kanske inte är rätt benämning, jag tror mer att det handlar om att folk är sjukt egoistiska och inte tar sig tid att ta in sin samtid.

Som folk som kan stå och slita i en dörr som det sitter en lapp på där det står att den inte funkar. Eller kvinnan som gled förbi hela kön på akademibokhandeln för att hon "inte såg kön". Eller kvinnan som ska åka till ändhållplatsen med tvärbanan men vägrar att sätta sig på innersätet, trots att det är smockat i vagnen.

När jag ser dom människorna. Då blir jag upprörd. Då måste jag säga nåt.
Då blir det gnäll.
Men jag funderar på att starta en ny blogg, där det BARA ska gnällas.

Labels:

5 Comments:

Blogger Lena said...

Jag skulle läsa den slaviskt!

March 01, 2007  
Blogger Nyaga said...

Lena,
det är på gång nu.
Snart är den reggad, min nya blogg som har namnet:
Folk är idioter.

Jag ska se till att du får adressen sen. Där kommer min bitterhet att helt ta över.
ÄNTLIGEN

March 02, 2007  
Anonymous Anonymous said...

såna som sitter på yttersätet på bussen/tåget och har ställt sin väska på fönsterplatsen med en min som att de har all rätt i världen att göra så fastän folk står och trängs i gången, dom borde ha spöstraff, tänker jag ofta.
men de är ju så MÅNGA. så ja, folk är idioter i det avseendet och i många andra också.

March 02, 2007  
Blogger Jul i Laloland said...

Undra om jag klagar mycket? Gör jag det Skegget?...ja gtror inte jag gör det, men jag lever förmodligen i förnekelse...

March 02, 2007  
Anonymous Anonymous said...

säg det till dom...så kanske det sker en ändring...både för dom och för dig..:))
MM

March 03, 2007  

Post a Comment

<< Home