Thursday, May 10, 2007

Tillbaka

det har varit lite tyst här som ni kanske har(eller inte har)märkt.
Den största anledningen till tystnaden, om nån bryr sig, var att mitt virusprogramm inte gillade Blogger, så jag kunde inte skriva hemifrån. Då blev det knas.

Häromdagen var jag och klippte mig. Det är roligt att klippa sig, men samtidigt en plåga. För jag vet inte om man ska prata med frisörskan eller bara vara tyst.
Och är det samma regler som i taxi, att om jag börjar prata så komme de prata sönder mig. Men säger jag inget så blir det tyst?

När jag var liten så hatade jag att klippa mig, och jag vägrade att ha en såndär kappa på mig. Det gjorde ju att upplevelsen blev ännu värre.

Förresten så såg min frisör ut som jytte.
Vem är Jytte undrar nu? Det behöver ni inte veta, men mamma vet.

Snart ska jag ha semester.
Drar till Hammamet i Tunisien i 2 veckor.
Ska bli helt overkligt. JAg har jobbat som ett svin undert ett och ett halv år nu.

Galnast var det för ett år sedan då jag:
Hade premniär på 2 pjäser, en som jag skrivit och en som jag spelade med i.
Gjorde MEGAevent på skansen med ca 5000 deltagare
Flyttade
Skulle vara föreståndare på kollo för första gången.
Och plus det då mitt vanliga jobb.

Jag höll allvarligt talat på att bli galen. Och det är lite så att jag får betala priset nu, för jag var näligen bara ledig typ 3 dagar förra sommaren, och nu kommer det ikapp.
Jag har vart väldigt mycket sjuk denna höst.

Men nu ska jag vila i 2 veckor på medelhavets bästa stränder(enligt lonley planet!)

Har startat en reseblogg där jag kommer rapportera under min resa, förutsatt att det finns internet cafér i Tunisien.
Adressen till den kommer innan jag drar.

Välkommna tillbaka hit, För nu är jag tillbaka.

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Härligt att få semester! Det ser jag också fram emot, kanske nästa år. Då kan jag också säga att jag inte haft semester på 1,5 år. Och så kanske jag har råd att göra ngt på semester dessutom... Fattigheten har ätit stora hål i mig senaste åren så även om jag varit hemma har jag inte kunnat göra ngt. Men jag ska också ta mig till en bra strand nästa sommar! :D

May 11, 2007  
Blogger Jul i Laloland said...

ÅH Välkommen tillbaka skegget! Jag har saknat nått som inte är så argt och irriterat ;)
Nu kom just ett sms från dig ang. Frida Hyvönen. Jaja..jag ska kolla majfäjsen.
Nice to have you back!

May 12, 2007  
Blogger Cliff Hanger said...

Välkommen tillbaka. Verkar som att du gjort dig förtjänt av semester.

May 13, 2007  

Post a Comment

<< Home