Monday, March 12, 2007

Ett Mirakel!!!

Jo, jag vet inte hur jag annars ska beskriva det som hände imorse.
Hantverkarna som skulle instalera termostat på mina element KOM I TID!!

Fattar ni?
Det stod att de skulle vara i huset mellan 08-12. en vanlig hantverkar tid känns det som. Eller i mitt förra hus så var det ofta: "vi behöver tillträde till din lägenhet måndagen den XX/XX mellan klocka 07:30-15;00.
Det är en ganska stor tidsrymd, så allt som ofta så ringde jag till dom och undrade när de kunde tänkas komma.
Ingen aning, blev svaret allt som oftast. Då frågade jag om de skulle börja längst upp eller längst ner.(då jag bodde på 5:e våningen är det en ganska relevant fråga, för börjar dom nerifrån så vet jag att jag inte behlver vara uppe klockan 07:30) Men inte ens det kunde de svara.
helt otroligt tycker man, då de säkert gör samma sorts arbete ganska så ofta.
Men iaf.

Jag ringde i torsdags och frågade när de skulle tänkas komma. De svarade att de skule börja nerifrån(utan att jag behövde fråga) och eftersom jag bor på 1:a våningen så är vi nog hos dig ca 5 över.

Och döm av min förvåning om det inte plingar på dörren EXAKT 5 över 8 imorse.
Jag höll på att svimma.
Jag blev glad.

Så började min vecka.

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Jag har kanske blivit bortskämd här men när man får veta att de ska göra ngt står det alltid om de börjar uppifrån eller nerifrån. Senaste lappen stod att de börjar uppifrån kl 08 och går ner. De beräknades vara klart ca xx och sedan skulle de gå nerifrån och upp och det påbörjades samma dag kl xx. Fina fisken säger jag.

March 12, 2007  

Post a Comment

<< Home