Friday, March 09, 2007

Nu har jag åkt dit!

JAG, som spytt galla. HINKVIS över programmet Idol.
för det fascistoida upplägget och att det verkligen ger förendringsteve ett ansikte.

Det var den svenska delen jag inte tyckte om, att juryn var taffliga, att man inte orkar se Clabbe sitta och dreggla ner i tjejjernas urrigning i bästa Bert Karlsson manér.
JAg orkade inte se Kishti sitta med bindisen snett i pannan och slänga floskler omkring sig. Sen breitholtz och swartling....SUCK alltså.

Men så satt jag halvvaken häromkvällen och såg att fyran skulle sända American Idol.
Ja men va fan, tänkte jag.
Jag kollar in det.

Och det var ju bra! jag skrattade så jag nästan grät åt en del människor som har noll självinsikt! Helt otroligt alltså!!
Men sen är det ju oxå så att jänkarna kan producera sån här teve på ett bra sätt.
Det kan vi inte(än) i sverige.

Så jag håller fast vid min ståndpunkt: Lägg ner svenska Idol, för det är dålig teve och allt de vill är att lura oss att tycka om en artist som bara är en produkt och som bara drar in stålar till fyran och till skivbolaget.

Nu ska jag snart repa, spelar "You Give Gaypeople a bad name" imorgon på Allhuset, Universitetet.

Förmodligen sista gången att se hela föreställningen i sthlm.
Så kom vettja.
Mer info om billjetter och liknande finns här:
Kulturfeministfestivalen

Dåså, jobba klart, stämma gitarr, sen kör vi!

1 Comments:

Blogger Cliff Hanger said...

Välkommen i Idol-klubben! Jag har inte någon "Idol" som Idol, men auditionarna (vad heter det egentligen i plural?) är ju fantastiskt roliga. De usla är kul att se. Men det är också roligt med askungesagorna.

Håller dock inte med om att svenska Idol är så mycket sämre som TV-underhållning.

Hade som sagt gärna sett "You give gay...", men jag jobbar i morgon. Ni får köra den någon mer gång!

March 09, 2007  

Post a Comment

<< Home