Monday, May 14, 2007

I stolen igen

Sitter på min kontorsstol och ska snart ta lunch. På lunchen ska jag även handla saker inför resan.
Typ tabletter så man inte blir magsjuk och lite sånnagrejjer.

I helgen var det ju som sagt spelning i Umeå.
Lördagen avslutades med en efterfest som hette duga i en lägenhetn någonstans i Umeå(vi åkte taxi dit, men märkte sen att det var typ 5 minuterspromenad från hotellet.)

På efterfesten spelades det musik, debaterades, pratade om konstnärs-saker.
Sen så drack det förstås en hel del alkohol. Vi stannade på macken på vägen dit och tjackade folkisar och groggvirke.
Folkisarna gick åt snabbt, och då kom Absinthen fram....åh herregud vad jag drack absinth.
Och det är ju liksom inte så att man BEHÖVER mer alkohol när klockan börjar närma sig 05:00.

På festen var ju jag och helena och sen Frida och David som är umeås popelit och så en Frida till som är up and coming, som man säger. Sen var det några DJ´s från festen. OCH även två 18-åringar som av okänd anledning följde med. Den ena av dom två unga tjejerna blev starstruck och försökte med mindre lyckat resultat att hångla med i princip alla(tjejer) på festen.
En av fridorna föll till föga och fick rött läppstift utsmetat i hela ansiktet och blev sedan även av med sina skor, som 18-åringen helt sonika tog med sig hem.
Men ju längre festen gick, desto mer i marginalen hamnade den unga flickan, nåt som hon inte riktigt kunde ta. Så när David ska leda mig och Helena hem kl 07:00 på morgonen så står flickebarnet i fönstret och ger oss fingret!

Spelningen gick annars bra, trots sjukt dåliga förutsättningar, vi fick ingen soundchecktid och teknikerna var som vanligt både tröga och otrevliga. Men publiken gillade oss, det är det som är huvudsaken.
Jag gick även fram till humorgruppen klungan och förklarade min kärlek till dom! De var trevliga och vi pratade lite.

Igår var det en ganska seg dag. Flyget hem var försenat, jag och Helena käkade hamburgare på frasses efter att checkat ut från hotellet. Helena hade ställt klockan på 10 och gått ner och käkat frukost. Inte helt nykter kan jag tänka mig.

Annars var helgens-skämt att knacka på den andres dörr och sen ställa sig på knä utanför så man ser dvärgväxt ut. Mycket roligt, särskilt när jag överraskade Helena genom att ÖPPNA dörren ståendes på knä.

Nu ska jag köpa saker, sen jobba undan allt, så jag kan gå på semester med ett rent skrivbord.




Men bara för er, lite bilder:







Jag gillar särskilt den sista bilden. En sliten Helena sitter på Frasses uteservering på umeåtorget.

Labels:

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Och Fridas klädbyten då! GUD vad jag älskar den kvinnan!

May 18, 2007  

Post a Comment

<< Home