Tuesday, June 05, 2007

Byggarlogik


Som alla som känner mig vet så har jag varit förfäljd av en massa byggare under snart 3 års tid(takreparation, göraomvindtilllägenhet-fix, bygga om hela sinlägenhet och borra i vattenledningar, polska jobbare som grovriver lägenheter på helgerna och "vi bygger ett helt kvarter" hysterin i hammarbysjöstad).


Men nu har det varit lungt ett tag, vilket har varit väldigt skönt. Nu är det inte så att de ska börja bygga igen, men däremot så ska de byta elmätare.

Och i vanlig skön arbetaranda så kan de omöjligt specicera sig om NÄR de tänker dyka upp.

Det vanliga är ju: "Vi kommer och gör reparationen någongång mellan klockan 06:45-15:00".


Och det är helt omöjligt att få veta när de kommer, oftast kan de inte ens svara på om de kommer börja uppifrån eller nerifrån i huset. JAg inbillar mig ju att det inte är första gången de tex ska sota....så de borde ha en rutin för om man börjar uppe eller nere....men NEJ. ICKE. OMÖJLIGT.


Men denna gång tar det priset för det står så här:

"Vi ska nu byta elmätare hos er. Vi beräknar komma någon gång mellan 07:00-20:00 under perioden 4-20 juni. Arbetet tar ca 30 min under vilken elen kommer att vara avstängd."


Jaha, ja men då är det ju glasklart!

Jag har ringt dom och förklarat att jag inte kan sitta på mina händer i soffan och vänta på att de ska komma. Nej, det förstår dom ju, men dom vet inte i vilken port de kommer börja, de vet inte om de börjar uppifrån eller nerifrån, de vet inte om man kan boka tid.


Logikens mästare har slagit till igen!

2 Comments:

Blogger Cliff Hanger said...

Haha... det var den mest ospecifierade tidsangivelse jag sett. :-)

Vet inte om du hörde det från M, men jag var matförgiftad och hade 39,5 graders feber igår, så det var inte riktigt läge att dricka öl...

June 06, 2007  
Blogger Nyaga said...

Ja, jag hörde det.
Va synd.


Men vi drack öl för dig med!

June 06, 2007  

Post a Comment

<< Home