Monday, January 08, 2007

Jag och mitt virusprogram.


det var länge sedan jag skrv här nu.
Dels har jag inte varit så sugen på att skriva och dels så har jag lyckats med konsstycket att ställa in mitt virusprogram så att den rensar alla cookies hela tiden.
Och då menar jag ALLA och HELA tiden.

För att logga in på blogger så måste man kunna använda cookies fult ut. Vilket jag inte kan just nu, hemifrån.

Ja, jag vet att det är ganska enkelt, men jag orkar inte gå en fight med Norman nu.
Mitt virusprogram heter Norman.
Jag tänker bara på Norman Bates i psycho när det startar upp och ställer den klatschiga sloganfrågan: "Would you go for anything but green?"

Ja, eh det beror ju då på vem som frågar. Men just nu så går jag liksom ingenstans. Eller iaf inte på blogger.

Jul och nyår avlöpte fint. Min mamma bakade det traditionella jul brödet. Men sitället för att skriva "God Jul" på brödet, som hon brukar så hade hon detta år skrivit "Gol Jul". Något som ingen hade märkt förrän jag gick runt och tog lite kort på all härlig julstämning och såg att det står ju fan inte god jul här inte! Vi hade alla mycket roligt åt detta, då jag kan se min mamma lite halvstressad i köket, tänkandes på helt andra saker och trallandes med i Jill Johnsons "Merry Christmas to you" och skriver på brödet.










Så var det med det.
Jag ska snarast ta itu med Norman, och så ska jag se till att 2007 blir ett sjukt bra bloggår!
Och till Cliff: jag ska svara på din enkät.

Happy 2007 på er alla och hoppas att det blir nyval iår!

5 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Hej!
Roligt att allt jag nyss skrev typ försvann. Roligt att försöka återskapa vad fasen jag skrev...
Roligt var det i alla fall på riktigt att få se lite nya inlägg från dig. Själv har jag bloggat med ungefär samma frekvens som du under julen. Typ inget alls. Klämde ur mig ett oinspirerat inlägg idag bara för att komma igång. Ta mig över tröskeln. Men jag är så jävla oinspirerad. Vill bara mögla under ett täcke (med syrgasdevice så att man slipper den varma undertäckeluften), slippa jobba, deppa lite och kanske gråta en skvätt. Du kanske vet hur det är. Jag överväger att börja knarka, har hört att det ska vara bra.
Kram påre!

January 08, 2007  
Blogger Nyaga said...

Jag vet hur det är och har svarat dig lite längre och utförligare i din egna fina blogg.

January 08, 2007  
Anonymous Anonymous said...

Du är en god man. Trevliga och sympatiska kommentarer i min egna fina blogg är alltid uppskattat! Jag svarar dig där. ;-)

January 08, 2007  
Anonymous Anonymous said...

Min mamma skrev ingenting någonstans på jul, men däremot gick även hon runt och nynnade på Jill Johnsons julskiva och då främst samma sång din mammamu gjorde.

Det "enda" hon gjorde på jul var att vara tomte...det var sjukt kul, hon såg ju helt konstig ut och behövde inte löshåret då hennes egna lockiga gråvita funkar perfekt.
Men fakk va jävla trött jag är. Inatt: 2 dvd:er av vänner....det här måste få ett slut. Typ på fredag då min uppisjävel är klar.

January 09, 2007  
Anonymous Anonymous said...

Haha... "Gol jul" som tjallarna säger. :-)

January 09, 2007  

Post a Comment

<< Home