Saturday, November 25, 2006

Ievas Polka

Fick den här låten på en länk från en "kompis".
Sen dess har mitt liv ändras.
Var jag än går och står, ligger, sitter eller gör så är dessa fyra finnar i mitt huvud med sin äckligt medryckande accapella variant av den här finska tradlåten.

Den heter Ievas Polka(i inte L) och finns i många versioner på You tube.
Detta är den bästa.

Nu är det upp till dig.
Vill du eller vill du inte höra den mest medryckande Polkan du hört i ditt liv.
Ditt val kommer förändra ditt liv.

7 Comments:

Blogger Jul i Laloland said...

"Jag trodde aldrig på sånt här innan, men så fick jag länken av en god vän som sa: men prova, du kommer märka skillnaden på en gång. Det kanske låter klyshigt, men det funkar faktiskt. Nu har jag den vinröda puffärmsklänningen, de höga kindknotorna, träskorna, bastun och jag kan dansa polka. Det förändrade mitt liv, du kan förändra ditt också!"

November 25, 2006  
Anonymous Anonymous said...

Jag har nästan migrän ohc kan inte lyssna på ngt. Men det som fångade mig mest med hela texten var "kompis". Vad är en "kompis" till skillnad från en kompis?

November 26, 2006  
Blogger Nyaga said...

En kompis skickar inte på en sån här beroendeframkallande grejjer.

Men det gör en "kompis".

Så då gör väl det här mig till en "kompis"..........

November 26, 2006  
Blogger Cliff Hanger said...

Jag får Raymond & Maria-vibbar ("Ingen vill veta var du köpt din tröja", du vet) av de här. Samma frikyrkligt präktiga stil...men ändå så medryckande!

November 27, 2006  
Blogger Cliff Hanger said...

Apropå roliga youtube-musikvideor rekommenderar jag den sovjetiska nationalsången med svensk text. Fantastiskt rolig, enligt min mening. :-)

Här är den:

http://www.youtube.com/watch?v=kr23TltTAhA

November 28, 2006  
Blogger Cliff Hanger said...

Har du kollat på videon som jag rekommenderade?

November 29, 2006  
Blogger Nyaga said...

Cliff:
Jepps jag har sett den. Den är mycket rolig

November 29, 2006  

Post a Comment

<< Home