Thursday, November 23, 2006

tydligen har storleken betydelse.

Först en konstig sak, jag bildgooglade ordet skogaholmslimpa....Och det fanns bara en en bild på en limpa. Hade faktiskt väntat mig fler. Det är ju en ganska känd limpa liksom.
Nu till dagens tema:

Jag var på konsum och skulle köpa bröd, jag tog tag i en Skogaholmslimpa och vaggade mot kassan(jag vaggar nu när jag går, jag är så trött och snorig hela tiden så då blir det så.).
Vis kassan så är det bara en framför mig, hon lägger upp sina sista grejjer på bandet, lägger ner korgen i stapeln. Går framåt för att betala, jag håller lite avstånd för att liksom visa lite respekt och inte flåsa henne i nacken.
Jag tittar på den lilla hyllan där pecis vid kassan. Då ser jag att nån ställer sig mellan mig och hon som är före mig.
Alltså någon tränger sig. Denne någon är en man i 40års åldern och iklädd jobbarkläder.
Han tar ner ett paket cigg och bara står där. På min plats liksom.
-"Ursäkta," säger jag. "Jag stod här."
Han tittar på mig. SÅ säger han:" Men jag ska bara ha den här." så viftar han med sitt ciggpaket.
-"Ja, och jag ska bara ha den här." svarar jag och viftar med skogaholmslimpan.
-"Men min är ju mindre." säger han då. Och viftar på nytt med ciggen,

Jag blir alldeles paff av hans svar så jag bara står kvar med gapande mun.

Vaddå mindre? Det går väl inte fortare bara för att varan är mindre?
Jag borde ha försvarat min plats, bara för att han var så fräck och trängde sig.
¨
Men jag blev så tagen av hans förklaring att jag bara lät han gå.

10 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Det var faktiskt helt sjukt! Vansinne! Det var... han borde... fan!

November 23, 2006  
Blogger Nyaga said...

JA men visst är det galet!!
Men jag undrar om han verkligen tyckte så...eller om han hade tänkt ut det och tyckta att han var liver clevver liksom?

Men jag var i chock.
CHOCK I TELL YOU!

November 23, 2006  
Blogger Cliff Hanger said...

Hahaha...vilken galning! Jag förstår att du blev mållös.

November 24, 2006  
Blogger Jul i Laloland said...

och det är i SÅNNA lägen du ska lägga ditt nonchalanta JAHA, ta honom i nacken, dra bort honom och ställa dig före igen. Eller så ska du svara: Men min gör ondare, och klappa till honom med limpan!

Man upphör fan aldrig att förvånas!!!

November 24, 2006  
Blogger secretandso said...

människor! ibland vill man bara bränna ner en del. det blir nog en och annan historia från 3s kundstjänst från mig, OM de nu bara kan ringa och säga att jag får börja snart. muuuutter.

näej, jag har inte fått mitt morgonkaffe än och är taggad för en strid med alfakassan.

grr.

November 24, 2006  
Anonymous Anonymous said...

Amorsken får det så bra sagt! Visst fan är det här man ska vara så där smart och kvick! Synd bara att man inte alltid håller sig på samma höga nivå.

November 24, 2006  
Blogger Lena said...

Reespect på honom, mycket snabbt och fyndigt! Kanske något att skicka in till Tjuvlyssnat?

Om jag hade varit fyndig och elak hade jag nog röstat på en revenge som offret inte känner till. Om jag hade varit du hade jag nyst mig i handen (omärkbart, gärna mycket snor) och sedan sagt "det är lugnt mannen" och skakat hans hand, och sedan med glädje sett fram emot hans stundande förkylning. Men bara om jag hade varit fyndig och elak

November 24, 2006  
Blogger Jul i Laloland said...

HAHAHAHAHAHA..Lenas kommentar...HAHAHAHAHAHA

DAMN..jag har så svårt att se JohnnyPonnysockerskål säga: "MANNEN"...och verkligen ha den där rätta rätta blicken och det rätta rätta uttrycket när han säger det...HAHAHAHAHAHAHAHA.
Annars kanske du kan börja dansa Uggadansen nästa gång...du kommer garanterat tömma butiken på folk och sen kan du handla fritt!

November 24, 2006  
Blogger Nyaga said...

Men lena, jag trodde du var fyndig och elak.
Nu gör du mig besviken.
Amorsken: Uggadansen gör sig bä'st i stängda rum utan publik.

November 24, 2006  
Blogger Lena said...

Ok, jag erkänner. Jag ÄR fyndig och elak. I ärlighetens namn så är det ett par av mina bästa kvalitéer. Det är bara min påklistrade ödmjukhet som hindrar mig från att skylta med dem.

November 24, 2006  

Post a Comment

<< Home