Tuesday, November 28, 2006

Det där med handväska

Jag har märkt att äldre damer, har med sig sin handväska överallt och hela tiden.
JAg var i Örebro igår, och när jag sitter i frukostmatsalen så kommer ett gäng damer in släntrande.
Klockan är strax efter 06:30 och de bär alla på sina handväskor?
Och de lämnar de inte ens när de är och hämtar frukosten utan balanserar brickan och allt med handväskan i armvecket.
Alltså jag menar, varför har man handväskan med sig ner till frukosten överhuvudtaget. Och om man nu måste det, varför inte lämna den vid bordet när man tar frukost.

Det var typ tre stycken där i matsalen med dom, de hade märkt om någon av HOTELLETS gäster skulle göra en rusning efter deras handväskor klockan halv 7 på morgonen.

Så min spaning är att man är en riktig tant när man tar med sig handväskan ÖVERALLT

6 Comments:

Blogger Jul i Laloland said...

Jag älskar tantväskor...jag ksulle hälla ut innehållet och bara sno själva väskan om jag kunde...

November 28, 2006  
Blogger Cliff Hanger said...

Nu kommentarsbombar jag dig, men det tål du.

Helt vansinnigt med handväskorna.

OT, men denna text om hur de rika ska göras rikare borde intressera dig:

http://www.aftonbladet.se/vss/kultur/story/0,2789,935298,00.html

November 29, 2006  
Blogger Cliff Hanger said...

Jag bryter länken så att den bättre går att lämna i kommentarsfältet.

Allt detta ska alltså sitta ihop:

http://www.aftonbladet.se/vss/

kultur/story/0,2789,935298,00.html

November 29, 2006  
Blogger secretandso said...

do not! and i repeat - do not! reta kvinnor med handväskor.

November 30, 2006  
Blogger Nyaga said...

det är uppfattat Ronja....*antecknar på insidan av underarmen*

November 30, 2006  
Blogger secretandso said...

annars, i´ll smack ya! ;)

November 30, 2006  

Post a Comment

<< Home