Sunday, December 17, 2006

Snart dags att summera

Nu är snart året slut och ett nytt tar vid.
Ett nytt år som man inte vet någonting om. Spännande men oxå lite läskigt. JAg har ju faktiskt ingen aning om vad jag kommer att göra om ett år.
Kommer det vara som nu?
Eller har det hänt något otroligt omtumlade.

Men när åren tar slut så ska man ju summera. Man kan göra listor över bra och dåliga saker som har hänt under året(när jag skrev listor här nu så vet jag att Amorsken fick ett kort epilepsianfall. Och när hon sen förstår att man kan lista saker från ett helt år ramlar hon av stolen)

Jag ska inte lista hela mitt år här.
Men jag tänkte ägna detta inlägg och några till framöver med att summera året.
Vad var bra?
Vad var dåligt?

Jag börjar med att utan inbördes ordning lista de stora sakerna som hänt mig i år.

* Jag var på min första reasa låååångt bort. I förra jan/Feb var jag i Thailand.
* Jag har fått min första egna lägenhet. Som jag även flyttade in i innan sommaren.
* Jag fick vara med om och var synnerligen inblandad i 2 stycken succéartade teaterhändelser. Var med och spelade i "You give gay people a bad name" och skrev manus till "Pinocchio"
* Köpt mig en ny gitarr.
* Startat en nytt band.
* Skaffat blogg.
* Skaffat bredband.

Vi stannar där for now.
Men listor som kommer är:
Bästa musiken, bästa filmerna, roligaste sakerna.

Nu ska jag lägga mig i sängen och glo på TV.

4 Comments:

Blogger Cliff Hanger said...

Det verkar som att du haft ett mycket bra år där du varit med om många bra saker.

Förutom de riktigt stora händelserna i ens privatliv tycker jag annars att det är väldigt svårt att hålla reda på och komma ihåg vad som hände detta år och vad som hände förra året. Blandar lätt ihop dem.

December 18, 2006  
Blogger Jul i Laloland said...

Hoppfullt väntar jag på nästa listning...ALL listning är BRA listning, som vi i listbranschen brukar säga!

Undra om man kan skriva en listbok? Om man får en liten "knorr" på det så borde det gå hur bra som helst egentligen...

December 18, 2006  
Blogger Nyaga said...

Amorsken:
Visst är det så att du sitter och stirrar med tom blick rakt ut i luften när du tänker på listboken. Kanske är munnen lite öppen, andhämtningen är svag men tung. Ibland rör sig munnen för att viska ut en lista, eller ett förslag på en lista.

December 18, 2006  
Blogger Jul i Laloland said...

This comment has been removed by a blog administrator.

December 18, 2006  

Post a Comment

<< Home