Tuesday, December 12, 2006

Igår brast fördämningen


På nåt sät har jag inte varit så sjukt intresserad av rymdfärden som jag trodde att jag skulle.
Kanske har jag växt ifrån det där, tänkte jag.
Kanske är det inte så sjukt spännande och intressant med rymden trots allt, tänkte jag.

Men igår så klickade det till i mig. Jag som stelnade till. Lusläste alla vetenskapssidor i den senaste veckan sparade DN.
Jag läste alla rymdspecialare på aftonbladet och expressens hemsidor. JAg gjorde austronauttestet, såg på animerade filmer på Esa´s hemsida om hur Iss och Discovery ska docka.
Jag såg filmen från uppskjutningen ett par ggr, bläddrade sen lite förstrött i en av mina rymdböcker medan jag laddade på NasaTV.
Där man kan se film LIVE från färjan, från kommandocentralen. Och den finaste med det är att ibland så bryter markkontrollen in och kommenterar bilderan lite grann.
Då blir det extra roligt!!("Now we see the south of africa, the crew are still asleep. It will be an intense day tomorrow. So I think we will let them sleep some more. But I think they would like to be awake all the time. But still, who wouldnt like that. When you have this outside your window.")

Nu är jag uppdaterad.

Senare idag ska jag och mor till Ikea. Hoppas att det inte är så mycket folk där. Orkar inte riktigt med mycket folk nu känner.
Och imorgon ska jag och Jonna gå på debaser och se Timo!!

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Jag har också gått och blivit helt besatt och det började med att jag fick länken till NASA TV igår. Det blev helt vansinnigt. Jag bara började läsa Wikipedia och ville veta allt. Det är så sjukt fascinernade när man börjar tänka på det.

Jag trodde inte jag brydde mig. Men tji fick jag!

December 12, 2006  
Blogger Nyaga said...

Ja, det är ju så. Man tror att man har kontroll.

Men icke.

December 12, 2006  

Post a Comment

<< Home