Thursday, December 28, 2006

och här sitter jag

JAg sitter vid mitt köksbord och lyssnar på The Killers, de är bra. JAg gillar verkligen hans röst.

Odag är det den 28 december, vilket betyder att min syster fyller år idag: GRATTIS.
Det betyder oxå att julen har vart och att snart är det dags för Nyår.
Det verkar som vi ska köra en repris på förra årets succé upplägg. Träffas några kompisar och äta god mat och dricka vin och så. Tror det blir kul.

JAg skulle ju lista lite mer saker här.
Idag är det filmer.

Egentligen finns det bara en filmhändelse som är värd att nämnas i min lilla inskränkta Sci-Fi värld.
Och det är ju att jag tillslut köpte Alien boxen, och grejjen är faktiskt att jag inte sett allt extramaterial i den än. Det är så sjukt mycket att jag inte kan hantera det.
Men V för vendetta var bra, Underworld var bra, United 93 en film som jag inte trodde skulle vara så bra som den faktiskt var.

Sen finns det ju filmer som liksom alltid ligger högt uppe på mina listor, som jag ser minst två gånger om året Donnie Darko och det fruktansvärda requiem for a dream. Usch vilken film det är. Man, eller jag iaf, blir helt tagen av den.
Kommer ihåg att jag såg den första gången på ett hotellrum i Västervik av alla städer. Jag skulle bara slöglo lite på teve innan jag somnade tänkte jag. Jag kunde inte slita mig från filmen och när den var slut så var jag som tom och var tvungen att gå ut och sätta mig i frukostmatsalen och bara vara ett tag.

Sen är ju årets roligaste Anchorman. Jag har faktiskt inte sett hela ännu, men det jag såg var förbannat roligt.

Nu ska jag lägga mig och läsa en av mina julklapps böcker, nu läser jag Dan Brown, mycket kan sägas om honom, men han kan skriva en spännande roman, det kan han. Sen är ju alla personer typ likadan hela tiden och USAptriotismen får mig att må lite illa emellanåt, men shit, det är spännande alltså.
Nu är det meteroiter med fossiler från rymden, men är de äkta?

7 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Jag har läst den boken, de är INTE äkta.

December 29, 2006  
Blogger Nyaga said...

Jag VET att Amorsken inte har läst den boken.
För det enda(and mark my words: ENDA) hon läser är:
1. Doktor Glas
2. Ångestlitteratur
3. Fin litteratur, gärna skriven i början på 1900 talet.
4. Pessoa

Amorsken skulle aldrig(och jag tror enbart av rent principiella skäl) röra en bok av Dan Brown.

Gott nytt år på dig Amorsken.
I love you!

December 30, 2006  
Blogger Nyaga said...

Jo, jag glömde en sak till som hon läser:
5. Studentlitteratur med genusvinkel.

And she loves every second of it!!!!!

December 30, 2006  
Blogger Nyaga said...

Och allt detta kan egentligen samlas under punkt nr 2; Ångestlitteratur.

December 30, 2006  
Anonymous Anonymous said...

Amorsken dementerar och försvarar sig, samtidigt som hon ser strålande vacker och cool ut som bara en litteraturvetare kan...:

Jag HAR läst DV-koden på 3 dagar i en husvagn på ett regningt ÖLand och jag ÄLSKADE den. Jag försökte mig på "änglar och Demnoer" men kom aldrig riktigt in i den tyvärr.

Jag har alltid föraktat s.k. "finlitteratur" ända tills jag förstod att om man vill FÖRSTA litteraturhistorien så MÅSTE man läsa de "gamla verken" och jag har gjort det med en förvånadsvärd GLÄDJE. Man kan inte läsa Sci-fi och vampysböcker och tro man kan nått............det är inte hållbart........

Pessoa ÄR ångestlitteratur(i alla fall "Orons bok", så jag förstod inte varför du delade upp dem i olika kategorier....du har inte läst Pessoa va...va. va. va. va. va???!!!!

Genuslitteraturen ÄR intressant , viktig och ROLIG, likaväl som den ibland får mig att nästan kräkas för jag inte förstår varför folk tolkar saker så in i helvete mkt jämt...det är ibland bara som det är..även djävulen kan tolka bibeln liksom.....
Försök inte få mig att framstå som ett litteraturpretto...det ÄR jag ju visserligen,men inte på det negativa sättet...JAG ÄR JU EN SNÄLL TJEJ!!!!!!

I love you to....

December 30, 2006  
Blogger Cliff Hanger said...

Tjena Nyaga! Lever du? Du har ju inte bloggat nåt i år.

Om du lever har jag en utmaning åt dig! Mer info om den på min blogg.

Öl i helgen?

January 03, 2007  
Anonymous Anonymous said...

Ja, troligen sa det ar

December 05, 2009  

Post a Comment

<< Home