Sunday, November 19, 2006

I rymden kan ingen höra dig skrika Christer Fuglesang



Jag gillar rymden.
Att läsa om rymden, prata om rymden, skriva om rymden och titta på filmer om rymden.
Så jag har med spänning följt den stackars Christer Fuglesang.
Ska han någonsin få komma ut i rymden...eller kommer han bli nån sorts national looser.

det är ju tekniska problem på förjan och inte helt hundra på att resan blir av.
Men DN slår på stort idag och har flera sidor om Christer och den stundande uppskjutningen.
Man kan läsa om dräkterna och om farorna och om Christers drömar och förhoppningar.
Utan att dra allt för stora slutsatser så kan man säga såhär: Kommer han inte upp i rymden denna gång. Då kommer han aldrig göra det.

De hade oxå ett test, vad man kan om rymden.
Jag hade 11 rätt av 12. Det var bra jobbat tyckte jag.

Annars är jag sjukt förkyld, täppt i näsan som fan och trött precis hela tiden. Så det blir nog ännu en dag i lugnets tecken, även om jag är ganska trött på det.
Men det är väl bra antar jag. Att låta kroppen vila.

Jag har hela första säsongen av Battlestar Galactica hemma. Och jag blev mycket positivt överraskad över den. Att den är filmen lite som dokumentär, med skakig kamera och sånt. Och att den är så pass rå.
Det är inget gull här inte utan i första avsnittet(kan jag säga utan att röja förmycket av spänningen) så tar Cyclonerna livet av i princip hela den mäskliga rasen. Men atombomber!!!
Mycket realistiska och läskiga sekvenser när de bombar sönder hela planeter.

Några rymdfilmstips till dig:

-Alien 1&2
-2001 och 2010
- Event Horizon

Nu ska jag dricka te och kolla lite mer Battlestar Galactica.
Så håller vi tummarna för Christer, det vore väl coolt med en svensk i rymden.

8 Comments:

Blogger Lena said...

Bara en fråga; Varför skulle man skrika just "Christer Fuglesang" i rymden? Krya på dig! Ska lyssna på er och återkomma! =)

November 19, 2006  
Blogger Nyaga said...

Varför ska man inte skrika Christer Fuglesang?

Det känns som en bra sak att skrika.
Måste prova.
*går ut på balkongen och tar i för allt jag är värd*

November 19, 2006  
Blogger Lena said...

True! Var det skoj? Själv har jag inte vågat testa än, känns som ett lite för stort steg...

Nu har jag förresten lyssnat i mig på er. Först och främst måste jag säga att titeln på den kommande EPn är riktigt bra! Det lät väldigt soft och skönt och rätt mycket Kent. Najs! =)

November 20, 2006  
Blogger Nyaga said...

Lena:
Well som man säger: "A small step for man, but a gigant leap for mankind."

Så ut och pröva nu!!

Men det var roligt att du gillade det!!
JA, det är ju svårt att inte låta lite kent liksom, och vi hoppas EPn blir lika bra som titeln:-)

November 20, 2006  
Blogger Lena said...

Jag vågar inte. Ska testa nästa gång jag är full som en kastrull.

Det kan å andra sidan vara svårt ATT låta som Kent... När jag spelar Kent och sjunger dem så är det nästan aldrig en kotte som fattar att det är dem, även om man inte tar de mest okända. Jag låter liksom som jag gör, vare sig jag vill eller inte...

Hur är det med förkylningen, förresten? Om den är bättre så utgår jag från att det är på grund av mina krya på dig-hälsningar!

November 20, 2006  
Anonymous Anonymous said...

Tjenare! Läste ett av dina tidigare inlägg.. hur kommer det sig att du känner till Torsby och lilla kinarestaurangen där? ;-)

November 20, 2006  
Blogger secretandso said...

uuhuuufoooo!

oj, sry jag hostade lite i munnen.

:P

November 20, 2006  
Blogger Nyaga said...

Diana:
Hej du, jag känner till den för att jag reser väldigt mycket i mitt jobb och då har jag fått äran att besöka Torsby och den lilla kinarestaurangen där.

VAd har du för relation till Torsby och kinakrogen?

November 21, 2006  

Post a Comment

<< Home