Tuesday, November 21, 2006

Slevvan, tänk om 9/11 skett 7/11, vad hade sju-elva hetat då?


Slevvan är slang för seveneleven eller som deras logga är 7/11.

De har världens godaste chokladkakor som jag ätit en idag och en igår. Man blir helt galen av dem, men ni ska ta de ljusa de är godare.

En sak som slog mig idag när jag stod i kön var att: om katastrofen den 9 september(11) 2001 med worldtrade center skett den 7 september(11) 2001, undra om slevvan bytt namn då.

För jag menar ett land som byter namn på french fries till freedom fries bara för att frankrike inte vill gå i krig med dom och som nästintill tvingar hårdrockarna i Anthrax att byta namn när det skickades kuvert med vitt pulver kors och tvärs i hela US and A.
Hur skulle det landet kunna ha en butikskedja som heter samma sak som en nationell katastrof och tragedi!!!

Undrar va det skulle hetat då istället?
freedomstore, herostore, Firefighters memory store, Bush store......
Hmmm, jag drömmer mig bort en stund medan praon i kassan blandar ihop tior med femtioöringar, hur han nu lyckades med det.
Men jag behöver ju inte fundera mer på det, eftersom det hände "najnelevven" och inte "sevvenelevven".
Men tänk!!

Tillslut tar den lååånga kön på 3 personer slut och jag får betala 10 kr för min kaka och 11:50 för min yougurth som jag inte åt upp.
Och jag får rätt växel tillbaka.
Precis när jag får mina pengar så börjar det plinga överallt i den lilla affären.
"Nej," suckar praon
(som inte är en prao eftersom han jobbar helt ensam, men HAN BETER sig som en prao)
"Nu är brownisarna klara"
Så tittar han på mig, som om jag skulle hjälpa honom med det.
Jag tittar tillbaka medan jag stoppar ner min grejjer i en påse. Så säger jag:
"Jaha?"
Sen går jag hem och lämnar honom i sitt eget lilla instantbakeup helvete

7 Comments:

Anonymous Anonymous said...

De har sjuuukt goda chokladbollar där. Jag vet inte om de har kvar dem forftarande, det var på den tiden jag bodde i Gbg och sedan just flyttade hit. Mjuka, inte runda utan mer... amöbiga. En kletig hög choklad. Sjuuukt goda! Måste kolla om de har kvar dem. To die for!

November 22, 2006  
Blogger Jul i Laloland said...

men du...nu tycker jag att du var lite otrevlig mot killen i kassan. Måste du säga"JAHA"..som om du är helt nonchalant? HAde du inte kunnat säga: OJ, va gott! Eller: "Wohoo, va bra för alla som vill ha Brownisar!"
Eller: Glöm inte ugnsvanten!, lett, sagt hejhej och sedan gått??????
Jag tyckte det kändes lite otrevligt...och skyll nu inte på sniret i näsan och kråkan i halsen!

November 22, 2006  
Blogger Cliff Hanger said...

Mmmm...slevens brownies...

Bush-statyerna á la Stalin, Kim Jong Il eller Saddam Hussein har nog varit närmare att installeras i det offentliga rummet i US and A än vad man vill tro.

November 22, 2006  
Blogger Lena said...

Haha, det här var ditt bästa inlägg på länge! I skrattade my ass off! Dessutom måste jag kontra amorskens kommentar med att välplacerade och lätt nonchalanta spydigheter alltid är av godo.

November 22, 2006  
Blogger Nyaga said...

Lena:
You go girl.

November 22, 2006  
Blogger Jul i Laloland said...

Nä, usch..jag kan inte tycka så, inte om personen inte varit elak mot en. Stackarn var väl lite trött på sitt jobb, skulle inte ni vara det om det kommer in massa ptrevliga kunder varjer dag och bara lägger spydiga kommentarer som JAHA...
stackarn. Jag ska fan åka dit och erbjuda min hjälp med att plocka ut det nybakta...

November 22, 2006  
Blogger Nyaga said...

En välriktad smädelse kanske får honom att vakna upp, bli lite mer alert.....så att han tex inte tar fel på tio och 50öringar......

November 23, 2006  

Post a Comment

<< Home