Sunday, November 12, 2006

En veckorapport

Så var det söndag igen, men man kan säga att denna söndag inte har något släktskap med den förra.
Nu är klockan nämligen 14 och jag har redan ätit en näringsrik frukost, diskat lite och tagit en promenad på nästan 2 timmar.
Det hände INTE förra söndagen.

Veckan:

Måndag och Tisdag:
kommer jag knappt ihåg. Märkligt nog. Lite möten, lite annat tjafs.
Vi hoppar över dom.

Onsdag:
Är nära att åka til Arlanda istället för Bromma när jag ska till Malmö. I Malmö har jag två stycken föreläsningar på lärarhögskolan. Båda går lysande, sen ska jag sätta mig på tåg/buss vidare.
Jag spurtar till centralen och köper en bok(Odjuret av Roslund/Hellström obeskrivligt bra/äcklig/spännande) och lite proviant(Pastasallad, banan, vatten).
Sen slänger jag mig på tåget. Krister åker i en bil från stockholm och ska möta mig i........jag får panik. Jag är inte säker på vilken stad det är jag ska till, och jag vet inte heller vilken stad jag sagt åt Krister att åka till. Och jag blir plötsligt osäker på vilken stad det egentligen är jag skickat utt 80 inbjudningar till skolor i. Är det
a)Karlskoga
b)Karlskrona
c)Landskrona
Jag blir kallsvettig och vågar inte kolla på biljetten. Tänker att hamnar jag fel så hamnar jag fel så får jag ta in på hotell och lösa det bäst det går imorgonbitti.
Men jag hamnar rätt, när jag kliver av i ett regnigt Karlskrona så står krister där. Fantastiskt.
Jag köper en korv på Shell som är nära att ge mig magsjuka. Sen kommer vi til hotellet. Jebus.
Eller förlåt, hotell är det inte, det kallas motorhotell. Rosenboms Motorhotell.















Det känndes väääääldigt mycket Bates Motell över det hela. Särskilt eftersom jag och Krister var de enda gästerna.
Frukosten var under all kritik, josen luktade dåligt vin och mjölken(upptäckte jag efter att redan ha hällt i och druckit en kopp kaffe) måste ha stått i den lilla kyldisken ett par dagar om man säger så.

Torsdag:
Föreläsning på Marinmuseet sen vidare till Kalmar och ett betydligt bättre hotell.
Lunchen blev den underskattade rätten skomakarlåda, men tyvärr så kunde inte de på haket laga till den rätt. Men åndä.
Sedan slappade vi på hotellet, eller det blev promenad först där vi konstaterade att folk i Kalmar inte bara har en ganska obehaglig dialekt utan att de dessutom pratar VÄLDIGT HÖGT.
Krister köpte 3 skivor, jag köpte bara den nya Depeche Mode Singeln Martyr som växer och växer faktiskt.

Fredag:
Föreläsning på Teknikum sal 328. Som vi aldrig höll på att komma fram till för att jag sa att det låg på Norra vägen 24, när det i själva verket låg på 47.
Sen satte vi oss i bilen för den lååånga resan hem. 5, 5 timmar blev stopptiden tror jag. Och vi ratade kanske 7 lunchställen innan vi svaga av hunger var tvungen att stanna vid Ringarum s rastplats. Mycket välkänd för de som åker buss från sthlm till Öland, för då stannar de där.
Krister åt Pyttipanna och jag tog köttbullar med potatis och sås och lingonsylt.
När vi kom hem var jag så trött att jag tyvärr ratade SSIK´s 70års fest.(Var det roligt Magnus?).
Jag la mig i sängen och självdog lite grann. Kollade på film och sen somnade jag.

Lördag:
Bara hemma, städade. Pappa var här och hjälpte mig att sätta upp spegeln i hallen. Blev väldigt fint. Sen inget mer. Var hemma och tog hand om min sargade kropp.

Söndag:
Har promenerat och det var väldigt fint här borta vid sicklasjön.
Sen ska jag till pappa och äta middag det är ju Farsdag idag.
Jag har köpt present. Men jag vet inte om han läser det här så jag vågar inte skriva vad det är.


Till sist:
Tack moderaterna och de andra idioterna i alliansen för att ni ska införa trängselavgifterna igen. Men allvarligt talat, hur dum får man bli när man inte ger ett öre av intäkterna till Lokaltrafiken utan allt till att bygga nya vägar?
Jag som trodde botten av idioti var nådd men detta är TAMEJFAN det mest korkade, trångsynta, inkompetenta beslut idioterna i regeringen tagit hittils.
Men det går ju i linje med allt annat.
För då kan de ju höja avgifterna på SL-kortet så de som inte tjänar så bra ska få ännu mindre....Nej, men nu glömde jag.....jobbavdraget just det..1000 kronor...nej inte 1000 kronor..500 kronor och då är inte höjnigarna av allt inräknat. Så i slutändan så förlorar vi med en inte allt för höglön.
Men det här med trängselavgifterna, det tar ju fan priset.
De vill att folk ska åka kollektivt, men det vill inte betala för de ökade kostrnaderna.
Som sagt, något mer idiotiskt får man leta efter.
eller jag kanske bara inte har fattat grejjen. Vill någon förklara?

9 Comments:

Blogger secretandso said...

im so proud över dig! detoxhelg blir det fler av. för det är sjönt. och så kan vi bygga en jättesnögubbe, om det nu kommer mera snö i sthlm!

nu ska jag äta saffransfisksoppa. mmmmm!

November 12, 2006  
Blogger Nyaga said...

Ja, men det blir nog ingen snö is thlm förrens i typ februari.

Saffransfisksoppa är sjukt gott.

Jag har ätit plankstek och nån sorts chokladskorpor som pappa hade köpt, det var gott.

November 12, 2006  
Blogger Chester said...

fy faan, motorhotellet såg ju ännu läskigare ut på bild..!
att ha överlevt den vistelsen är nästan i samma klass som när min "vän" Stefan lurade i mig ett glas Tabasco när jag var 11..

November 12, 2006  
Blogger Cliff Hanger said...

Coolt och rock n´roll (eller kunga-aktigt) att vara på turné och inte veta vart man är på väg.

Jag vet inte vem Magnus är, men Cliff Hanger gled i alla fall in på Kolingsborg vid 22-snåret. Då var 77-gänget endast representerat av Niklas Lindström och Matte Berg (Kjelle Lindström var också där). Inte så lätt med gamla adresslistor antar jag. Men vi hade trevligt, vi fyra (jag hade med mig en icke-SSIK:are också).

En annan skandaslös grej som de borgerliga ligger bakom är ju att man säljer ut alla allmännyttiga hyresrätter. Fuck you om du köat i 20 år till en lägenhet i innerstan, nu är det cold cash som gäller, liksom.

November 12, 2006  
Blogger Nyaga said...

JA, den där blåa tonen gör det lite mer creepy...Hmm tabasco sa du.
Den enda gången jag nästan kräkts på krogen var när jag drack en tabasco shot på ett läskigt ställe som låg liksom mittemot sveas.
Hua.

November 12, 2006  
Anonymous Anonymous said...

Sen är det så härligt att de också ska ta bort bidraget de som får pengar från socialen fått, till just lokaltrafiksresor. Så man drar ner med 600kr deras pengar. Det är bra. Varför ska de som är utanför samhället kunna resa? Det verkar skitfånigt! Bättre att de stannar där utanför samhället och inte visar sig!

November 12, 2006  
Blogger Nyaga said...

Hmm, nä, den där Magnus vet jag inte vem det är.....Men Cliff...ja, men trevligt att det var trevligt.

Och Nina, ja borgarna vill hålla de fattiga på mattan. Så de blir ännu fattigare och mer utanför.
HAr man inte ett jobb så räknas man tydligen inte.

De är obehagliga.
ALLA verkar tycka det. Jag undrar vem fan som röstade på dem egentligen.

November 13, 2006  
Anonymous Anonymous said...

Kan vi inte skapa allians mot alliansen och kräva omröstning?

November 13, 2006  
Blogger Nyaga said...

Word up anonymos!

November 13, 2006  

Post a Comment

<< Home