Wednesday, October 25, 2006

Luleå: en stad till.






Utsikten denna gån är inte ens i närheten av den storslagna vyn över möjligheternas torg som jag hade att njuta av igår.
Som synes så har jag utsikt över ett tak. Inte så spännande. Men å andra sidan, varför ska jag sitta och stirra ut genom ett fönster.

En sak som slagit oss på vägen hit upp är att det finns fasligt många orter med ordet träsk med i namnet här.
Jag vet inte va ni har för relation till ordet träsk, men för mig så är det INTE ett positivt laddat ord.
Men Krister har bestämt att jag ska bli hemmansägare i Skråmträsk(utanför Skellefteå) och starta idrottsklubben SIK(Skråmträsk IdrottsFörening). Jag ska ha hatt, ett brett läderbälte och jeans från ÖB som är tre storlekar för stora.
Men det är ok, bara det är en trevlig tjej som jag ska gifta mig med.


I receptionen fanns det stolar/fotöljer med väldigt höga ryggstöd.
Det var inte utan att jag kände mig lite fånig när jag satt där. Särskilt eftersom jag ivrigt bad Krister att ta ett kort på mig.

Hotellet är bra: Gratis mat, Gratis internet och Gratis kvällstidning. Frukosten är nog bra tror jag.

Nu ska jag softa lite, sen blir det käk, det är ju Lost ikväll.
Det kommer jag INTE att missa.

På fredag är det först Karlskrona ToR, smörgåstårta och vin på jobbet sen kollofest. Det blir fullt upp.

Och på lördag ska jag se mina gudar Front 242.
Jag har tänkt att jag ska raka av mig håret igen, och går i tankarna att raka synthluggen from hell på lördag och sen ta bort allt på söndag.
Va tror du om det?

9 Comments:

Blogger secretandso said...

träsk, byn, jaur you name it - we have it.

fast du skulle egentligen flytta till baktsjaur (uttalas bakschaur) mellan malå och arvidsjaur. det är mycket roligare där tror jag.

för övrigt är min farmor uppväxt i sexträsk, slå det om du kan!

ps. jaur/e är samiska och betyder sjö.

October 25, 2006  
Blogger Lena said...

Annars är ett av mina favoritortsnamn Njutånger. Det är som när man äter massa godis som man inte borde och älskar det först och får magknip sedan. Eller om man hånglar upp med någon man inte skulle, eller så.

Raka bort barret om du är sugen, fördelen med kort hår är att det växer ut rätt fort igen, men rör för bövelen inte skägget! Och om jag ska vara helt ärlig (och det ligger oftast för mig) så tror jag att du är finare i hår. Dessutom är det kallt ute nu, och det är inte lattjo att glömma mössan om man är flintis då. Fast du har ju nästan mössan fastnaglad i skallen, så det är kanske inte så stor risk.

Förresten så får du påminna mig om att jag ska födelsedagsluncha dig, annars kommer jag glömma det...

October 25, 2006  
Anonymous Anonymous said...

Här rakas ingenting före den 3:e december! Om inte jag får byta frisyr får inte du det heller. (Och glöm ungen, den är Hol-Brittas.)

October 25, 2006  
Blogger Nyaga said...

Helena:
Vem har sagt att du inte får byta frilla.
Where are on our own now!

gertrudan hatar oss och karin klär sig i stora klänningar och hänger på dansbienaler.

INGEN KAN HJÄLPA OSS.

Jag ser ganska manlig ut utan hår oxå.

October 25, 2006  
Anonymous Anonymous said...

Luleå är fint. Jag har ju för fan stuga där. Heja Luleå! Eller absolut inte för kommer man från Kiruna ska man hata Luleå. Men jag älskar vår stuga, världens bästa stuga. Ja. Så ge fan i att säga att utsikten inte duger för det gör den för fasen visst det!

Det här ser vi från vår stuga: http://www.ninaiscool.com/photo/2006/07/bilder/2117.jpg Så det så!

October 25, 2006  
Anonymous Anonymous said...

synthlugg, eyeliner och vitpudrat ansikte!
*klapp klapp klapp*

October 26, 2006  
Blogger Cliff Hanger said...

Mensträsk och Sexträsk är två fina ortsnamn i Norrland.

October 28, 2006  
Blogger secretandso said...

rusksele och ruskträsk är också ganska fint. och det ligger faktiskt mera precist i lappland och västerbotten! :P
Norrland är typ halva Sverige, sådeså.

October 28, 2006  
Blogger Cliff Hanger said...

Rebellronja - Att Norrland är typ halva Sverige visste jag faktiskt innan du skrev det. Sådeså. :-p

October 30, 2006  

Post a Comment

<< Home