Tuesday, October 31, 2006

Andra uttryck för att vara lite bakom.


Han/hon har:
-Inte alla hästar i stallet.
-Inte alla indianer i kanoten.
-Inte alla paddlar i vattnet.
-Inte alla koppar i skåpet.
-Inte alla ägg i korgen.
-Inte alla verktyg i lådan.
-Inte de snabbaste synapserna.

Andra uttryck:
-Hjulet snurrar men hamstern är död.
-Lampan lyser men det är ingen hemma.
-Hissen går inte ända upp.
-Är inte vassaste kniven i lådan.
-Är bakom flötet.

Man kan oxå vara:
-Seg
-Tappad
-Väck
-Slut.
-Borta
-Skev.
-Vriden
-Luden i skallen.
-Som en boxare i 12:e ronden.
-Tomas Brolin .

Finns det någon mer rolig som jag glömt?

9 Comments:

Blogger secretandso said...

Ibland finns;
- inte alla pommes frites i Happy Mealet.
- inte alla fåren i fållan.

Man kan också vara;
- leid
- borta vägen
- rak alt. raknacke
- i Västerås.

Jomenvisst.

October 31, 2006  
Blogger Nyaga said...

HA ha leid!
Det har jag hörst förut. Det är roligt.

October 31, 2006  
Anonymous Anonymous said...

Hurra!!! Tack, nu blev jag glad! Om man skriver knäppa saker som att du gör tråkiga inlägg får man inte vara anonym, men annars är det nog okej.

October 31, 2006  
Anonymous Anonymous said...

* Har inte alla mackor i picknickkorgen
* Har inte alla bestick i lådan

* Han/hon är inte den snabbaste hästen på banan

Man kan också vara:
* Knapsu (mienkieli, fast det är kanske mer knäpp/konstig...)
* Flaskhals
* Tratt

November 01, 2006  
Blogger Jul i Laloland said...

Okej...det var ju JAG som skrev att du skrev trista inlägg..men nu har ngn annan snott min anonyma identitet...konstigt.

Jag tycker nog man kan vara:

*En jävla plattnacke(favorit förövrigt)

*Poonanukka(potatisnäsa)

*SnuskiballGreger(omgjord från mormors gamla fina koloniala uttryck)

sen har jag hört:

*Han har fodralen, men skivorna har gått förlorade

*Han inte alla kulor i brallan(handlar mer om rädda eller fega killar tror jag)

* Batteriet är inte laddat

* Kortslutning i systemet

*Det är dukat, men finns inga gäster(handlar mer om när man inte orkar lyssna på ngn som bara maler på om antingen oitressanta saker eller om sig själv...vilket iofs också är ointressant)

November 01, 2006  
Anonymous Anonymous said...

Man kan vara
--pucko, som var ett vanligt uttryck som du och din bror använde..
ibland finns
-- mycket snack och liten verkstad

November 04, 2006  
Anonymous Anonymous said...

glömde skriva vem på mitt lilla inslag
//Mamma

November 04, 2006  
Anonymous Anonymous said...

Att inte ha alla bollar i bollhavet är den senaste jag hört.

November 09, 2006  
Blogger couch-kitten said...

en personlig favorit då man känner sig aningens dum:

jag har tappat allt, och hittegodsavdelningen ekar tom

November 14, 2006  

Post a Comment

<< Home