Saturday, October 21, 2006

Ibland så är man på topp


Igår gjorde jag återigen min paradgren.
Att gå direkt från jobbet dricka massor med öl och inte äta.

För er som inte gjort det kan jag tala om för er att man får en mycket härlig berusning, men oftast en ganska så tung dag efter.

När jag kom hem inatt, så hade jag köpt en påse lantchips som jag la mig i sängen och började smälla i mig samtidigt som jag drog igång Space -above and beyond på datorn för att kolla på.
Av någon märklig anledning så trycker jag på knappen "play all" så att alla avsnitten (24st) spelas efter varandra i följd liksom.
Sen somnar jag. Och vaknar i panik någon timme senare till ljudet av ett stort rymdslag...oj oj, det var lite stressigt då.
Så stänga ner alting, nästan ramla på sladdarna, sen somnade jag om.
Vaknade kl 09:00 till ljudet av byggare. Varför i hela helvetet måste de jobba på helgerna? Jag blir fan knäpp snart!
Byggarna har föföljt mig i snart 2 år. Jag behöver lugn och ro!!!

Men sen somande jag om och sov till halv tolv.
Då gjorde jag några mackor och sen la jag mig i sängen och kollade på 2 avsnitt till av Space.....

Sen gick jag ut, promenerade lite, köpte en pizza och en apelsin fanta.
Det är inte mycket mer som blivit gjort idag faktiskt.
Inget städat, inget diskat. Kanske ska ta det lite coool ikväll så jag hinner allt imorgon.
Det är ju en sån där dag imorgon när familjen kommer på besök. Så då måste det se lite städat ut iaf.
För jag har nämligen inte ställt tillbaka böckerna i bokhyllan sedan min omflyttning.
Så det ser faktiskt inte klokt ut här hemma.

Ställen jag besökte igår(om nån undrar)
Vasas
Street
Mbargo(ja, tydligen stavas det så)
Pressbyrån Gullmarsplan.

En sak till. OM jag skulle vilja bli trollkarl och kalla mig Johnny Mc I, så kan jag inte det.
För det är redan taget.
Damn it!

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Det är så synd om dig som måste plågas av alla byggare och ändå mer synd om dig nu när trollkarlsnamnet är taget. Suck! Aldrig kan man vara riktigt glad...

Jag fattar inte det här. Ett foto räddade ungen för på bilden såg dom att hon hade ett svart öga som sen visade sig vara cancer. Men...syntes det svarta ögat bara på fotot..?
http://www.aftonbladet.se/vss/halsa/story/0,2789,905498,00.html

October 22, 2006  
Blogger Nyaga said...

Jag känner mig riktigt uppgiven för det där med Trollkarlsnamnet.
NU är det liksom ännu en kärriaärsmöjlighet som inte längre finns.

October 22, 2006  

Post a Comment

<< Home