Friday, October 20, 2006

Saker som är irriterande.

Det finns ju många.
Men när man åker kommunalt både till och från jobbet, varje dag.
I rusningstrafik så kan man bli galen. Här följer några saker utan inbördes ordning som är irriterande i lokaltrafiken.

*Folk som ska fram till dörarrna långt innan tåget har stannat. Vagnen är proppfull.

*Folk som inte kan gå vidare in i gångarna på tunnelbanorna när det är packat.

*Folk som inte duschar utan luktar illa.

*Folk som hetsröker en cigg innan de ska tränga sig in i en jättetrång T-banevagn.

*Folk som inte vet hur man drar sitt kort i spärren så att det fungerar.

*Sl-"vakterna" i gula västar som bara står bakom spärrlinjen och GLOR på en.

*Folk som inte kan vänta tills man gått av vagnen innan de ska gå på.

*Folk som sitter på två säten och vägrar tränga ihop sig när man sätter sig.

Annars är det ganska irriterande med människor som inte bryr sig om andra.
Som alltid sätter sig själv i första rummet och inte inser vad som händer om jag uteblir från saker.

Jag gjorde en sjukt bra föreläsning idag.
Det är jag glad över.
Jag ska dricka öl efter jobbet idag.
Det är jag oxå glad över.
Vad är du glad över?

13 Comments:

Blogger Jul i Laloland said...

Jag är glad över att JAG inte behöver ge mig ut i lokaltrafiken i rusningstid då jag :

1-Hetsröker upp min cigg innan jag tränger min långa lekamen in i en fullproppad vagn och då alldeles tydligt orsakar att andra blir sura....ingen nämnd, ingen glömd...

2-Ofta inte fattar hur jag ska dra mitt kort så jag kommer genom spärrarna och därför orsakar trafikstockning och blir puttad på och känner mig trängd och i det närmaste sexuellttrakaserad bakifrån. samt orsakar att andra blir sura...ingen nämd, ingen glömd

3-Inte hittar i stockholmstunnlar utan ALLTID hamnar i Akalla av någon jävla anledning. Om det inte gäller pendeltåg, då vet jag hur det funkar. "Mot södertälje"

Men OM jag skulle ge mig ut i rusningstrafik är ja glad för:

1-Att jag är så lång så jag ALDRIG hamnar i folks äckliga armhålor

Annars blir jag glad när Johnny smsar "dagens" och diverse småsånger och nördiga bilder på böcker där han TEJPAT FÖR bilden för den är så läskig....

October 20, 2006  
Blogger Nyaga said...

Men det VAR en väldigt läskig bok och en läskig bild.

October 20, 2006  
Blogger secretandso said...

jag är glad för ölen jag ska dricka snart. ja, det är väl det jag är är glad över idag. typ.

October 20, 2006  
Blogger Jul i Laloland said...

I belive you man...men hursom...jävligt meeeesigt ;)

October 20, 2006  
Blogger Cliff Hanger said...

Jag är glad över det jättefina sms:et jag fick av min sambo idag.

Och så är jag glad över att jag nyss slutat jobbet efter en lång arbetsdag.

October 20, 2006  
Anonymous Anonymous said...

Jag är glad att jag har sjukt bra vänner. För i brist på allt jag har brist på så finns de där och är superfina och söta och älskar mig fast jag inte duschat innan jag träffar dem.

October 21, 2006  
Blogger secretandso said...

jag kom på fler saker jag är glad över.

jag är glad över att jag är en glad och positiv person som ser möjligheter istället för omöjligheter!

jag är glad för alla mina underbara vänner som har insett hur enkelt livet kan vara om man bara är glad och öppen.

jag är glad över att jag har fått två till underbara mentorer C och K inom mitt yrke, förutom T och G.

jsg är bra på att vara glad alltså, kom jag på.

October 21, 2006  
Blogger Nyaga said...

Det är bra att vara bra på att vara glad.

October 21, 2006  
Blogger Chester said...

saker som är irriterande i rusningstrafiken (och nästan jämt annars också):
"folk"

October 21, 2006  
Blogger Nyaga said...

Johnny 99 söger sanningen

October 22, 2006  
Blogger Nyaga said...

Johnny 99 inte bara söger sanningen han SÄGER den!

jag ska lära mig skriva i sinomtid

October 22, 2006  
Blogger Chester said...

"Johnny99 söker sanningen", hade också funkat.
eller "sanningen suger", det hade också funkat.

October 22, 2006  
Blogger Jul i Laloland said...

Vad sägs om: "Johnny99 ÄR sanningen"????

för jag antar att : "Johnny99 suger"...inte är något ni går med på...eller?

Annars funkar: "Amorsken har druckit för mycket kaffe, är speedad och tycker att hon är lite rolig fast hon inte är det"....och sen blev allt svart....

October 22, 2006  

Post a Comment

<< Home