Thursday, October 19, 2006

Morgonen från helvetet


Idag skulle jag ha fått vara med i morgonsoffan på svt.
Det hade varit kul och bra och spännande.
Taxin skulle hämta mig hemma kl 06:00, jag skulle vara med kl 06:43 och gå av 06:53.
06:55 skulle en taxi stått startklar utanför TV-huset för att köra mig i ilfart till centralen där jag skulle möta upp Jonna och gå på ett tåg 07:20 som skulle ta oss till flen.

Jag gick och la mig i tid igår, somnade utan problem, hade ställt klockan(mobilen) på 05:30.
04:23 vaknar jag av att jag har en dröm om att jag försovit mig. Jag kollar extra noga på mobilen att jag ställt in väckning och ska somna om.
Jag har oxå vidtagit en extra åtgärd och det är att inte stänga av mobilen när jag sover, vilket jag alltid annars gör.
Nåväl, jag somnar om runt halv 5.
Sover gott.
Vaknar av att byggarna tappar några stenar i gatan utanför huset.
Byggarna är ALDRIG där innan klockan 06:00 på morgonen.
Jag rycker åt mig mobilen och det visar sig att den är död, avstängd, svart, tyst och stilla. Jag försöker desperat få igång den...det går inte!
Den är ehlt okontaktbar!! Jag slår på teven och där uppe i ena hörnet slåt klockan precis om till: 07:15.
Ridå.

Så det blev ingen teve, inget Flen utan stress och skit och dåligt humör hela morgonen.
Fan oxå!!!

Fick igång mobilen tillslut efter att ha tagit ut både batteri och simkort och svurit.
Jag har ringt svt och bett om ursäkt och stackars Jonna blev ensam i Flen. Jag hade sjukt dåligt samvete ett långt tag imorse, men sen så tänkte jag ju att ingen dog eller blev allvarligt skadad av att jag försov mig. Så det var inte så farligt ändå, trots allt.

Men det var surt som fan.

Ps. hur sjukt är inte det här? Ds

11 Comments:

Blogger Lena said...

Darn dagens teknik! Tacka vet jag när man satte ett timglas som utlöste någon slags mekanism som drog en ko i svansen när det var dags, så att kon råmade en i örat. Det var tider det!

Men skämt å sidå så är sånt där verkligen helt värdelöst! Man kan få psykbryt för mindre...

October 19, 2006  
Blogger Thérèse said...

Trist morgon.

Kan man verkligen vara så girig som fd. kulturministern? Hur sjukt är det förresten inte att vi har en utrikesminister som fram till utnämningen satt i styrelsen för ett oljebolag som har stött massmord och fördrivningar i södra Sudan. Inget skriver media om det heller så jag var tvungen att plita ihop ett inlägg sen i går kväll.

October 19, 2006  
Blogger Nyaga said...

Thérése:
Det är sjukt. Men det är ingen som skriver om det för att Herr Bildt ska man ju ha respekt för. Läste precis att min A-kasse avgift ska höjas med 250 kronor i månaden, samtidigt som att jag får mindre i ersättning om jag blir arbetslös.
JAg får det helt enkelt inte att gå ihop.

Kan någon förklara det för mig?

October 19, 2006  
Blogger secretandso said...

jag tror inte att någon kommer att få det att gå ihop. så det är väl bara att ställa sig i mössan i hand utanför soc tillsammans med många andra om man blir av med jobbet.

idiotiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!

ps. jag vidhåller fortfarande att den goda cecilia stegö är karlsson på takets hemliga mamma.

October 19, 2006  
Blogger Jul i Laloland said...

Vi får ju vara glada att du vaknade i alla fall. Även JAG, fröken"här-ska-inte-slösas-någon-tid-så-jag-går-upp-sjukt-tidigt-JÄMT"..försov mig ju, men jag tycker ändå det var BRA att du gjorde det för då missade jag inte din skäggiga nuna på las television!

October 19, 2006  
Anonymous Anonymous said...

Shit, vilken hemsk morgon! Jag tycker verkligen synd om dig. Hua!

Hon den dära Cecilia skäms då inte för sig. Ja, fan.

October 19, 2006  
Blogger Nyaga said...

min skäggiga nuna borde vara mer på teve. För jag har fan bättre saker att säga än många som är där.

Ja, rebellronja, det blir mössan i hand.

Några som får en spännade höjning av A-kassan(alltså avgiften, ersättningen ska ju sänkas) är ju konstnärer(skådisar, musiker, dansare mm) från 99 kr/mån till ca 425 kr/mån.

Grattis Per, fick du som du ville nu?

October 19, 2006  
Blogger secretandso said...

jag kan pitcha in ett nytt program på tv åt dig. och producera det då också, FÖRSTÅS!

det kan tillexempel heta:

"johnny ryter till"
"nu får det vara nog"
"på allvar med johnny"

på allvar, nu måste jag skriva en programidé.

ps. vilken tur att man pluggat 4 år men ändå inte får tillhöra AF kultur. det är helt fantastiskt.

October 19, 2006  
Blogger Nyaga said...

jag röstar för på allvar med johnny, låter som en bra idé.

Nu ska jag sova.

October 19, 2006  
Blogger secretandso said...

bra! då jobbar vi på det.
jag röstar för ett manusmöte å det snaraste. sedan ska du bli skjutjärnsreporter och jag bli stor producent. det är ju lysande.

jag vet redan vilka som ska ingå i redaktionen samt plåta och redigera. fantastiskt.

såv gått!

October 19, 2006  
Blogger Cliff Hanger said...

Jobbigt värre... Då förstår jag om det var taskig tajming av mig att tjata om det där datumet (men om du hade klämt ur dig ett datum hade jag i o f s inte behövt göra det). Skulle vara bra att veta så att man kan planera lite och inte dubbelbokar nåt.

October 20, 2006  

Post a Comment

<< Home