Monday, October 16, 2006

Det var fest i helgen


Mamma fyllde 50 i lördags och det slogs på stora trumman med middag för en massa folk och fest med gratis alkohol och dans.
Jag dansade dock inte.
Det var det andra som gjorde.

Det var en mycket lyckad fest, alla var glada.

Men igår var jag lite tröttare kan man säga.
Sov på en madrass på golvet på lidingö.

Idag är jag sjukt trött och vill mest bara gå hem och kolla på film.
Har Da Vincikoden i datorn, såg lite igår och den var bättre än vad jag hade fruktat.
Jag undrade verkligen hur de skulle klara av att ta en ganska så pratig bok och göra spännande film av.
Nu har jag ju visserligen bara sett ca 58 minuter av en 2,30 film.
Men ändå.

Har även Battlestar Galactica, orginalfilmen från 80talet.
Det kan bli lite hur som helst känns det som.
Det är nog inte kvalitérulle om man säger så.

Nu ska jag räkna lite kvitton och timmar och sånt.
Sen är det möten och föreläsningar hela eftermiddagen.
så det KAN bli så att jag går hem lite tidigare.

Sen är det ju budgetpresentation idag.
Och nu blir det ju svart på vitt. De nya moderaterna är bullshit.
sälja ut statliga företag, halvera förmögenhetsskatten, höja avgiften till A-kassan, slopa gratis inträde på Museer, pigavdrag.
Ja, det här blir spännande.

10 Comments:

Blogger Lena said...

Och nu har dessutom även kulturministern avgått... Om de fortsätter att avverka ministrar i det här tempot (och låt oss hoppas det, för då kommer folket förhoppningsvis att ta sitt förnuft tillbaka inför nästa val) så kommer de antagligen att få slut på ministerkandidater. Och när de har det får de helt enkelt plocka in ministrar från oppositionen. Bra va?!?

October 16, 2006  
Blogger secretandso said...

im so haaappy! cecilia är snart
ett (fasansfullt) minne blott!
hennes ministerpost var ungefär lika långvarig som hennes tidning.
ibland är känns det sååå skönt att smäda människor som det inte går så bra för.

October 16, 2006  
Anonymous Anonymous said...

Äntligen har kulturministern avgått! Rätt märklig förklaring, skyller på transportarbetarförbundet och radiotjänst och kallar det för s.k. svart hemhjälp. Vad då så kallad? Oavsett skitsnack mot Reinfeldt eller inte så är ju hela hon underlig, obehaglig och skum.

Men blä för alliansens nya budget!!! Jag vill inte betala mer i trafikförsäkring, för a- kassan, på museér eller ha sjukintyg från första dagen. Hur knäppt är inte det! Jag fattade inte heller hur dom menar med a-kassan. De första 200 dagarna får man ut 70% (!) och efter 300 dagar ingenting. Öh...ingenting. Nähä... Varför ska Djurskyddsmyndigheten läggas ner och varför ska försvaret få så mycket pengar? Lägg ner försvaret i stället!!!

Det enda som jag kan sträcka mig till att erkänna som bra är att snus och cigaretter blir dyrare, psykvården får mer anslag och att biståndet får vara kvar på 1%. Men fy fan vad upprörd jag blir, både över den förbannade alliansen som nu ska styra/förstöra och så på dom jävla idioter som röstat fram alliansen. Önskar att ni får plågas, länge och grymt!

October 16, 2006  
Blogger Nyaga said...

JAg hoppas mer på att hela regeringen faller omkull så det blir nyval och då kan alla som gjorde fel sist göra rätt då.

October 16, 2006  
Blogger Nyaga said...

Ja, sne är det ju märkligt att Stegö skyller på radiotjänst och transportarbetar förbundet...jag menar de följer ju bara lagen, men en ligt de nya moderaterna ska man tydligen inte göra det.
Sen sa ju Fröken Borelius att hon avgår för att familjen sattes under ett hårt tryck.
Och jag som trodde hon avgick för att hon haft svart arbetskraft och groc skatteplanering...men jag hade fel där oxå.

Men det var ju härligt att se att det tig typ en dag för moderaterna att visa sitt riktiga ansikte.

så mycket för det nya arbetar partiet.

October 16, 2006  
Blogger Thérèse said...

Aftonbladet skriver "Vinnare i den nya budgeten - dom rika"
Någon som är förvånad?

October 16, 2006  
Blogger Jul i Laloland said...

This comment has been removed by a blog administrator.

October 16, 2006  
Blogger Cliff Hanger said...

Hör gärna av dig om SSIK-festen! Jag har inte hört nåt om den innan din kommentar om den.

October 17, 2006  
Blogger Nyaga said...

Jag gört Cliff!

October 17, 2006  
Blogger Thérèse said...

Nu har jag skrivet en sågning av budgeten på min sida. Ser med spänning fram mot en här också.
Snodde förresten uppgifterna om ministrarnas årsinkomster och förmögenhet från från dig. Hoppas det var okey?

October 17, 2006  

Post a Comment

<< Home