Monday, June 11, 2007

Kollohelg

I helgen var jag på utbildningshelg med kollo.
Och alla tveksamheter liksom bara försvinner när jag kommer ut dit.
Även om det känns jobbigt ibland att jobba på sin semester så är det värt det, bara man liksom får vara därute.

Nu tänker jag mig nog att ta ledigt några dagar i veckan efter midsommar och åka ut dit och hänga lite innan.
Men man får se, det är ju en del saker som ska hinnas med här på jobbet oxå.
Hoppas bara att allt flyter på, så borde jag vara klar tills dess.

Sen är det ju midsommar snart. Pratade lite om att grilla kött och dricka vin på någon gräsmatta i stan. Finns ju några fina ställen ute i sjöstaden. Men men, jag har ju varit på kollo de 3 senaste midsommrarna. Förra var hysterisk.

Minns bäst den första, då vi var lediga allihoppa och hade dagen innan haft en stor fest med några andra gårdar. Och sen skulle man liksom kliva på det hela igen och fira midsommar. Jag har ett svagt minne av att jag någon gång vid 21:00 på midsommarkvällen går och lägger mig och sover en timme för att överhuvudtaget klara av att vara som folk.

Sen satt man där iaf till solen gick upp. Men roligt var det.

Idag är det sjukt varmt, både inne och ute. Men jag klagar inte. Att klaga är ju inte riktigt min grej liksom......eller hur var det nu?

0 Comments:

Post a Comment

<< Home