Tuesday, January 23, 2007

Igår fick jag en försmak av att vara pensionär

Jag hade en grymt nackspärr igår.
Jag har haft värre, men den här var inte kul.
Jag var tvungen att vara liksom lite sne hela tiden och om jag satt ner längre än 40 minuter i sträck så trodde jag på allvar att min rygg och nacke skulle gå av.

Jag lunkade hemåt och hade stora problem med att bära min väska.
Då tänkte jag: Är det så här det är att blir gammal? Att det börjar göra ont, man kan inte göra allt som man vill göra.
Nästa tanke: Då kanske man ska ta tag i sitt liv lite. Inte bara ligga och kolla på teve och slappa och äta kött och bea.

men det är ju så roligt.
Fast å andra sidan så kan jag göra det oxå. Men kanske inte bara.

Well, väl hemma så lagade jag en supergod omelett, sen lindade jag in mig i filtar och höjde värmen på elementet.
Idag är det lite bättre, inte mycket bättre men lite.

Hade spelning med bandet i fredags, det gick mycket bra och efter att ha lyssnat lite på en inspelninga så kan jag bekräfta att det även LÄT bra.
Det var många som inte blev bjudna, mest pga att jag var så nervös och inte villa ha alla där om det skulle kapsejsa liksom. Men det gick bra och på nästa spelning är alla välkomna.
Vet bara inte när och var den blir, men jag säger till.

Sen kan jag oxå ge ett glädjebesked och det är att "You give gay people" förmodligen kommer att spelas 2 ggr till i Mars. Så har du inte sett den eller vill se den igen så håll ögonen öppna!!

Nu blir det kaffe.
Ciao

3 Comments:

Blogger Jul i Laloland said...

oH LA LA!

Jag kommer ju igen och kollar i så fall, eller är det lite att "Kill your darlings" om man kollar på samma pjäs 3 gånger? Å andra sidan har jag minne som en pensionär...så jag har säkert glömt vad som kommer när och så vidare...

January 23, 2007  
Blogger Nyaga said...

Vet du ens vad uttrycket "Kill your darlings" är?

detta stod på susning:
"Kill your darlings (engelska, ordagr. döda dina älsklingar), ett råd eller en strategi för skrivande - ett verk bör stå sig även utan de särskilt lyckade små passagerna, författarens/regissörens personliga favoritvändningar. Rent av blir texten sannolikt bättre utan - läsaren delar inte din förtjusning. Uttrycket myntades av Samuel Johnson. "

January 24, 2007  
Blogger Jul i Laloland said...

ehm..ja jag vet vad det är. Skulle jag inte det eller?
men det går ju liksom att tillämpa på mer saker än bara skrivande.

January 25, 2007  

Post a Comment

<< Home