Wednesday, October 11, 2006

Nu visar de sitt rätta ansikte.

Så mycket för de "nya" moderaterna.

Ingen minister i den nya regeringen hade en årsinkomst under 650 000.
Över hälften har en förmögenhet på över 2 miljoner.
Nu har vi fått eliten att styra oss.

Handelsministern förklarar sin svart betalda barnflicka med att hon inte hade råd, trots att hennes hushåll hade en inkomst på över 16 miljoner.

Kulturministern betalar inte TV-licensen på 16 år med förklaringen att hon flyttat mycket till och från sverige.
Hon bodde 5 år i tyskland. MAn frågar sig hur liten stresströskel eller hur liten verklighetsförankring hon har.
Hon har dessutom sagt: "Jag har inte så mycket till övers för teater."

Som skolminister har vi en gammal general som vill införa HÅRDA tag i skolan.

OCh detta är bara början.
Grattis alla.

6 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Jag känner att jag är sååå nöjd med den nya regeringen som verkligen kan styra landet på rätt köl. Snart kommer jag börja grina. ;(

October 11, 2006  
Blogger secretandso said...

well, tell me about it.
känner djup deppression för tillfället.

October 11, 2006  
Blogger Cliff Hanger said...

http://www.aftonbladet.se/vss/kultur/story/0,2789,906423,00.html

October 12, 2006  
Blogger Cliff Hanger said...

http://www.aftonbladet.se/vss/kultur/story/0,2789,905545,00.html

October 12, 2006  
Blogger Thérèse said...

Överklassgäng som ska genomföra försämringar för oss vanliga dödliga. Nej jag är så besviken på svenskarna som röstade fram alliansen

October 12, 2006  
Blogger Nyaga said...

JAg vet Thérése! Jag är så jävla upprörd på en del av dem att jag vill dra till dem.
För att det inte verkar som att de har fattat va det har gjort!
De har blivit lurade för fan och vi andra har blivit tagna som gisslan i Reinfeldts egna lilla privata intermezzo med välfärdssamhället.
Det är så man vill spy.

October 12, 2006  

Post a Comment

<< Home