Thursday, October 05, 2006

Alla är ju inte lika. På gott och ont.

Jag är på en liten turné i Sörmland.
Tis/ons var det nyköping.
Idag och imorgon är det Katrineholm.

Det finns en man som är med oss här.
Han har kommit fram till mig en gång om dagen(minst) hittils för att presentera samma idé för mig.
Jag svarar varje gång på ungefär samma sätt:
Nickar snällt, ler och säger:
"Ja men visst borde man ha det. Det är en bra idé."

Sen vet jag inte vad jag ska säga.
Vi blir stående.
Han står ganska nära mig, lätt framåtlutad med sina läsglasögon långt fram på näsan.
Jag vet inte vart jag ska ta vägen, så jag brukar skratta lite och säga till honom igen att det är bra idé, sen går jag och hämtar kaffe.
OAVSETT om jag vill ha det eller inte.
Eller så tar jag bara helt sonika upp min telefon som om det ringde och går därifrån.

MEN JAG VET JU INTE VAD JAG SKA GÖRA????!!!!

Särskilt inte som han kommer flera gånger.
Vad tror han?
Att jag ska säga: " Jo men du! Jag ringde Kungen här igår och han tyckte din idé var fantastisk...så att...ja......"
Men jag har inte ringt Kungen. Kommer inte ringa Kungen.
Jag vet inte vad jag ska ta mig till.
"Men skit i honom, säger ni."
Jo visst kan jag göra det.
Men det är bara jobbigt när han kommer hasandes emot mig. Ställer sig nära, flinar lite, böjer sig fram och säger:
"Du, jag har tänkt på en sak."
"Jaha..." säger jag.
"Ni har ju sånna där gula och röda kort som ni visar om de inte sköter sig."
"Mmm"
*Konstpaus från hans sida då han ler finurligt och böjer sig om möjligt ÄNNU närmare*
"Borde man inte ha gröna kort.(paus) För att visa när de är duktiga? Är inte det bra?"
Jag ser på honom. tar ett andetag och svarar:
"Ja men visst borde man ha det. Det är en bra idé."
Sen tar jag upp mobilen eller går mot Birgitta och kaffet.

Imorgon får jag åka hem.

Om man vill kolla på var nånstans alla fågellokaler håller hus i Sörmland ska man klicka HÄR.

Vill man inte så skiter man i det helt enkelt.

6 Comments:

Blogger Chester said...

usch, såna där prata-alldeles-för-nära-typer borde det vara skottpengar på...
i all synnerhet om de dessutom lider av alzheimers också.
(fast idén är ju grym, det får man ju ändå säga.. hehe)

October 05, 2006  
Blogger Jul i Laloland said...

Men du...kan du inte ägna kvällen åt att knåpa ihop små gröna kort, som du imorgon liksom överräcker till honom innan han hinner säga något?
Gröna kort är ju alltid fint. Annars kanske du kan säga: "Min kompis Jessica har ROSA kort som hon visar för män varje gång de kommer för nära" och så lutar du dig över honom och kommer så nära så du immar igen hans glajjer...
hahaha...nu tyckte jag själv att jag var rätt så rolig...jag ÄR humor Johnny..precis som dialekter ;)

October 05, 2006  
Blogger Lena said...

Heavy shit! Måste säga att Amorskens förslag inte går av för hackor. Ett annat alternativ är att imitera en fågelholk och säga "VA? Men guuuuud, det har jag aaaaaaldrig tänkt på." Eller att klä sig helt i grönt och låtsas som ingenting. Eller att ta tag i hans axlar, titta honom djupt i ögonen och säga "Jag seeeeer dig. Du äääääär viktig.", eftersom snubben uppenbarligen har någonslags existensissues och tror att man glömmer bort honom så fort. Eller så kan du bara leka att han är genomskinlig. Fast det är så klart rätt taskigt.

October 06, 2006  
Blogger Jul i Laloland said...

HAHAHAHA...Lenas förlag om . "Du äääär viktig" är ju asbra!!!
Du som är så pedagogsik kan lungt komma undan med den. Sen ger du honom en hård kram och håller fram ett grönt kort.
Eller ännu bättre...såfort han närmar sig håller du fram ett rött!

October 06, 2006  
Blogger Nyaga said...

Tack för alla bra förslag Lena och Amorsken.
Bra tips, men jag gjorde inget.
JAg bet ihop och hörde förslaget två ggr till, sen åkte jag hem.

October 09, 2006  
Anonymous Anonymous said...

claimed the majority of people settle their own funds on time plus without the need of outcomes
A number one unsecured debt nonprofit expects the sheer number of many people investing in all of them meant for aid in excess of payday cash loan debts to help you double this unique. bill good cause states available manipulate a quick, superior attention fiscal loans this coming year. Any charitable trust affirms three years previously the volume of clientele with them was simple.
http://szybkapozyczkabezbik.org.pl
pożyczka hipoteczna bez bik zaświadczeń
pożyczka na dowód najlepsza
kredyty bez bik dla firmy
pożyczki prywatne

http://pozyczkanadowod24.net.pl
http://pozyczkanadowod24.com.pl
http://pozyczkanadowod24.net.pl

January 07, 2013  

Post a Comment

<< Home