Thursday, September 28, 2006

Om tomater


Jag har väldigt svårt för tomater.
Det är en ondskans grönsak.
Det är nåt med den där äckliga konsistensen på slemmet i mitten.
"Men det smakar ju inget." Säger alla debila tomatälskare.
NEJ JAG VET!!!
Det är inte smaken jag har nåt emot. Eftersom det ju inte smakar nåt.
Det är slemmet och de äckliga kärnorna....hua.
Varm tomat är om möjligt ännu värre än kall.

Men det som är så irriterande är att den där jävla grönsaken ska med i allting.
Ta en sallad på nåt ställe och nog är det tomat i överflöd.
Köp en smörgås...Tomat, Som dessutom ofta ligger pressad mot allt och slemmar av sig så att smörgåsen typ är uppblött när man ska äta den.
Hamburgare...Tomat, gärna många skivor.

Jag ska starta stiftelsen ett tomatfritt Sverige.

Någon som är intresserad?

10 Comments:

Blogger Jul i Laloland said...

Om vi nu ska börja kasta skit på mat...då ska jag starta ANTIKÖTT-kampanj på min blogg!!!
Lägg av...sluta shåpa dig din skäggige BörjeAhlstedtWannabe... ;)

September 28, 2006  
Blogger Nyaga said...

Amorsken kan inte skilja på fantasi och verklighet.
Bry er inte om henne.

September 28, 2006  
Blogger Jul i Laloland said...

Nyaga är en pottsork!

September 28, 2006  
Anonymous Anonymous said...

opps tomatkrig!

September 28, 2006  
Anonymous Anonymous said...

Kan hålla med om att tomater är överskattat och finns i för stor utsträckning, men jag är inte så mkt för att starta upp massa grejs.

BTW amorsken o Nyaga - Kärlek börjar med bråk!

September 28, 2006  
Blogger Per said...

Jag haller fullstandigt med dig! Jag har alltid hatat tomater. Har man tur sa är det stora klyftor i en sallad och inte mosade skivor. Överallt fins dom smâ vidrigt slemmiga och sura kärnorna. Soltorkade är inte heller gott, som alla säger dom tycker är det "godaste som finns". Dâ har man inte direkt nâgon god smakreferens liksom. Precis pa pricken om brödet som blivigt svampigt och slemmigt pga tomat!

September 29, 2006  
Anonymous Anonymous said...

Nu måste jag opponera mig. Det är ju nämligen så att det är i slemmet smaken sitter. Det är gott med just det slemmet. På alla fina ställen ska man ta bort slemmet och bara ha köttet. Helt meningslöst eftersom det inte alls är lika gott. Så det så.

September 29, 2006  
Blogger Nyaga said...

MAn kan tycka olika.
Slemmet i tomaterna är äckligt. så är det bara.

October 01, 2006  
Blogger Cliff Hanger said...

Tomater är godaste grönsaken och slemmet är bäst, ingen protest!

Men du kan ju åka till den där tomatfestivalen i Spanien där de slänger tomater på varandra så kan du avreagera dig och ditt tomathat lite.

October 01, 2006  
Blogger Nyaga said...

Cliff: Mitt tomathat är större än så. Det räcker inte med en vecka i spanien.

October 02, 2006  

Post a Comment

<< Home