Saturday, September 23, 2006

Hotelldöden


OM man inte är på hotell mycket så är det trevligt och mysigt och kanske ett romantiskt skimmer över det hela.
Men när man hängt på hotell vecka ut och vecka in i över 4 år så infinner sig en form av mättnad kan man säga.

Imorse kände jag mig helt ensam i hela universum när jag satt i matsalen och käkade min frukost(som jag inte var sugen på)
Ok om man sitter helt själv, då är det en sak. Men när är den ENDA som sitter SJÄLV då känner man sig extra nedtryckt.
Min smala lycka denna resa är gratis internet på hotellet. Annars hade jag fått släppet.

Nu sitter jag och lyssnar på Veronica Maggio, hon har ju fått så mycket skit, och jag har ingen koll på henne, så jag var tvungen att lyssna lite. Det är ju inget man skulle döda för, men jag tycker inte att det är helt och hållet skräp heller. Synd bara att det inte är hon som skriver allt själv, det hade faktiskt höjt kvaliten lite.- NU blir det en liten sur smak i munnen n'är man vet att det är ett låtskrivar team som suttit och förrökt skriva som om de vore en 25årig snygg tjej med livskris.

Nä, nu ska jag promenera ner mot torget.Återkommer senare med en fantastisk redogörelse över dagen.

5 Comments:

Blogger Cliff Hanger said...

På sätt och vis är det kanske bra för dig att känna dig ensam på hotellet. Då blir du nog mer sugen på att vara social när du föreläser (för det är väl fortfarande Friends du åker land och rike runt för?) och pratar med folk i anslutning till föreläsningarna.

September 23, 2006  
Blogger Jul i Laloland said...

VA!!! Ingen linkning till VÅR sida...skärpning!!!

September 24, 2006  
Blogger Nyaga said...

Cliff:
JA om det vore så väl. Ibland tar det ena liksom ut varandra och man är som jämntjockt trött hela tiden.

Amormänniskan:
Mäh!
Länka själv då!

September 24, 2006  
Blogger Jul i Laloland said...

Nyagan: JAG HAR GJORT DET!!!!!!!!!!

September 25, 2006  
Blogger Chester said...

är det inte en av livets allra mest obehagliga ironier det där... att man sitter där varje vecka och tittar trött på den där gigantiska hotellfrukosten, och allt man orkar med är ett glas juice typ.

September 25, 2006  

Post a Comment

<< Home