Sunday, October 01, 2006

Barnen skriker och föräldrarna gör inget.

Sitter på MAX i hammarvysjöstad och äter en fettburgare och surfar på deras trådlösa nätverk.
Det är en massa bran här oxå.
JAg har inget principiellt emot barn. Inte ens barn som skriker.
Det som stör mig enotm det är när det, som nu, står två bröder kanske 5 och 7 år och tokbråkar 1 meter ifrån mig. De skriker, välter nästan omkull folk. Och lite längre därifrån sitter deras päron och gör ingenting!!
Va fan är det?
Eller ett annat litet barn som har klättrat in i lekställningen och står nu där och och skriker i falsett och hoppar upp och ner och vill att hennes mamma ska ta ner henne därifrån.
OCh vad säger mamman då undrar ni.
Jo det ska jag tala om för er. Hon säger:
"Nä, mamma tänker inte hjälpa. Kom du upp dit så kan du oxå komma ner."
Så det som händer är att ungjävlen står där och skriker och skriker och skriker.
Om det nu är nånsorts lydnadsgrej från mammam, att lära barnet ta ansvar, eller nå. Så snälla, gör det när det inte går ut över en massa andra människor.
Gå hem och uppfostra era barn. Gör det inte på Max.

Jag måste få mitt bredband snart innan jag bli tokig.

11 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Vadå INNAN du blir tokig? Du är ju redan skvatt galen......

October 01, 2006  
Blogger Nyaga said...

Jo,
jag är ju ganska galen allaredan.
Men innan det blir riktigt illa liksom.....

October 01, 2006  
Anonymous Anonymous said...

Detta händer på en sk."barn" restaurang mitt på dagen...Då tycker jag det är värre när föräldrar släpar ut sina barn runt 3-4 år klockan 18 en lördagskväll för att ta en öl eller två...hur kul är det att lyssna på en tjutande /gallskrikande unge och dessutom föräldrar som struntar i att det finns andra som kanske inte vill höra på deras skrikande barn ...Jag tror/vet att barnen hellre vill vara hemma med sina föräldrar, titta på lite barnprogram eller allra helst få höra en saga eller leka lite...Men icke sa nicke, vi gick alltid ut innan vi fick barn och det har vi minsann rätt till fortfarande. Visst kära föräldrar om ni tog med barn som var mätta, utvilade och kunde sysselsätta dom lite, så skulle jag inte säga något....För hur kul är det för oss som har kanske har bokat bord för att äta en god middag. Att behöva lyssna på dessa gallskrikande, högljudda och trötta barn...
Det kanske inte är en förening mot tomater som ska skapas:))

October 01, 2006  
Blogger Jul i Laloland said...

Jag håller med "Mamma", låt tomaterna vara, starta antibarnkampanj!!!!
Dom är ju ändå bara roliga i ca 5 minuter.

P.s. Det är ju för övrigt jag som är anonymous där uppe..jag glömde mitt lösen...slarv!! d.s.

October 01, 2006  
Blogger Cliff Hanger said...

Jag förstår att du blir tokig på föräldrarna. Men egentligen får du skylla dig själv. Jag menar, surfa på en hamburgerrestaurang...du hör ju hur sjukt det låter... ;-)

October 01, 2006  
Anonymous Anonymous said...

Min vän Anna brukar säga: "Jag hatar inte alls barn. Jag hatar deras föräldrar."

October 02, 2006  
Blogger Nyaga said...

Word till helenas kompis Anna

October 02, 2006  
Blogger Chester said...

jag kom för övrigt på den gode J med tjuvsurfandet igår, så jag vet att det inte bara är tomt prat.
han såg emellertid inte ett dugg skyldig ut.

October 02, 2006  
Anonymous Anonymous said...

Jag har som plan att låta mina icke-existernade-icke-kommande-barn få ligga på Konsums golv och skrika tills de slutar. För inte kommer de där snorhögarna att lägga sig på golvet hemma för där spelar det inte ngn roll. Alltså måste de få uppfostran on the spot och jag kommer bara gå därifrån och fortsätta handla och alla kommer hata mig och så får det vara. Basta! :)

October 02, 2006  
Blogger Lena said...

Åh, tack! Det är alltid bra att ha en alldeles egen soldat! Förresten ska jag på Marits konsert på tisdag, ska du dit? Du får abselut lägga in mig på favvisarna... får jag länka till dig? Ppppplease? *hundvalpsögon*

October 04, 2006  
Anonymous Anonymous said...

Jag tycker att afrikanska båtflyktingar kan uppfostra barnen för en billig penning. Eller så kan Johnny sluta gå på Max. Om det blir för tråkigt utan bredband kan du ringa mig. Jag är helt trådlös. (Och kan inte lägga band på mig, hoho.)

October 04, 2006  

Post a Comment

<< Home