Thursday, October 12, 2006

Jag vill bli en -kännare och/eller -vän

Nu idagarna när den lille ettrige människan Kim Jong Il spränger vad som förmodas vara atomladdningar under marken i norra delarna av Nordkorea så dyker de upp.

Även när Castro blir sjuk, eller det händer något på Kuba. Då är de där!

Om Putin slirar på målet om Tjetjenerna kommer de fram.

Nordkorea-kännarna!
Kuba-Vännerna!
Rysslands-Kännarna!

Fy fan va coolt att ha det som epitet!
"Jag har med mig Johnny, Sjöstads-vän, som ska berätta om hur snacket går bland de Nyliberala när moderaterna redan efter 5 dagar klampat i klaveret."

Men hur blir man en kännare, eller en vän?
Finns det kurser?
Hur många poäng och VAR är dom!
"125 poäng Kuba-vän på södertörn...ja, med genus inriktning går det?"

Förresten så verkar ju varenda linje och universitet och högskola med någon som helst självbevarelsedrift lägga till "med genusinriktning" eller "med genusperspektiv".

Går det inte lite inflation i att vara politisktkorekt?

För övrigt MÅSTE det vara pinsamt för moderaterna som gått till val på att vara det nya arbetar partiet, att ha dessa snobbjävlar i regeringen, Som har fillipinska städare i källaren, inte kan betala barnflickan trots miljoninkomster.Det är ju oxå spännande att de som propagerat mest för att sänka skatten på hushållsnära tjänster inte ens betalde vitt för dem innan.....och vad sänder det för signaler till de ensamstående mammorna som knappt har råd att få månaden att gå ihop ....jag menar, man vill väl vara ett arbetarparti?...va...va sa du?..jasså var det bara spel för galleriet? Det är som vanligt...jaha, då var det ju dumt att jag röstade på alliansen.
Men men, de får väl göra det som de är bäst på:
Sparka på dem som ligger.



HEJA!

10 Comments:

Blogger Thérèse said...

Jag har också funderat på hur man blir en kännare eller en vän. Vill också bli det , verkar vara soft

October 12, 2006  
Blogger Nyaga said...

Ja, visst verkar det!

October 12, 2006  
Blogger Jul i Laloland said...

Det är enkelt...man börjar på SÖdertörnshögskola! Där finns ALLT...MED genusinriktning!!!!
Där går jag och ajg är snart en LitteraturVETARE! tänk på det när ni ser mig sitta i tv-4-soffan en lördag ihop med HEMSKA TIlde De Paula och pratar böcker...

Jag hatar moderaterna jag också Johnny! Du har alla mina sympatier!

October 12, 2006  
Blogger Nyaga said...

Det ryktas att genusfakultetet på södertörn är full med tjejjer som är festlesbiska och har assymetriska frisyrer.
De kan oxå vara polygama.
Det säger Gertrudan....eller var det konstfackstjejerna med svårdefinerbar sexuellidentitet och assymetriska frisyrer som var polygama....eller är det hardcore lesbiska manshatare med assymetriska frisyrers som är polygama och är festhetero....nä, fan nu blandar jag bara ihop allt.

Jag feströker. Och har för mycket frisyr i ansiktet.

October 12, 2006  
Blogger Jul i Laloland said...

Jag ÄR genusinriktning!
Jag har ingen frisyr i ansiktet.
Jag är inte låssaslesbisk.
Jag är inte lesbisk.
Jag hatar inte män, snarare tycker jag nog dom är rätt mysiga.
Men framförallt har jag ingen assymetrisk frisyr, jag har bara hår!

För övrigt är jag lite rädd för alla anarkacrustlesbiskatjejer med stylade hockeyfrisyrer och dreads...utom kakan då, hon är fin.

October 13, 2006  
Blogger Nyaga said...

Amorsken: Du är undantaget som bekräftar regeln.

October 13, 2006  
Blogger Lena said...

Jag har lite inside info om hur du blir en vetare eller kännare. Du måste studera vid "The Lena institute of know how". Jag kan sy ihop ett utbildningspaket utifrån dina personliga önskemål, men mina specialiteter är ordmärkande, knäppa kyrkliga företeelser och barréackord. Innan utbildningen betalar du in en startavgift på två tusen spänn (Billigt va?!) till moi, sedan slutbetalar du när saken är biff. Jo förresten, diplomet ingår inte i kurskostnaden, det kostar en lunch på det där braiga stället vi var på förut, eller på Ki Mama.

October 13, 2006  
Blogger Nyaga said...

Mmmmm Biff

October 13, 2006  
Blogger lux said...

definiera "snobbjävel". Alla som jobbat sig till mer pengar än du?

October 17, 2006  
Blogger Nyaga said...

Lux:
Snobbjävel:
Någon som tjänar mycket pengar...låt oss säga ca 1,7 miljoner om året och säger att hon inte har råd med att betala för en barnpassare. Någon som använder sig av grov skatteplanering trots att hennes hushåll har en mångmiljoninkomst.

Det var vad jag menade med snobbjävel i detta inlägg.

Förstår du då vad jag menar?

October 17, 2006  

Post a Comment

<< Home