Thursday, September 14, 2006

Idag om:politik.

Hade ett samtal häromdagen med min mamma om valet och hur det ser ut i sverige.
Mamma sa att det är sossarna som har skapat de stora klyftorna i samhället.
Javisst, det är ju omöjligt att säga emot.
Men det som är det hemska, och som folk inte tänker på är ju att borgarna ALDRIG kommer att dra tillbaka det.
De vill privatisera, sälja ut och lägga ner.
Människor ska kunna välja själva...men hur fan ska man kunna välja om man inte har råd?
När man sänker skatten så måste man ju höja någonting annat. Det finns ju inga gratis luncher.
När landstingsskatten sänks, så kommer sjukhus att privatiserars och avgifterna höjas.
Skatterna tas ju inte ut bara för att det är kul, se FINANSIERAR ju någonting!
Borgarna vill sänka A-kassa, vilket kommer leda till att klyftan ökar mellan de som har jobb och de som inte har det.
De vill sänka ersättningen i sjukförsäkringarna så att de som inte kan jobba ska få det ännu sämre.
För det viktigaste enligt Reinfeldt är ju att man jobbar, de som inte jobbar kan man sparka på, för de har ändå inget att säga till om.

Nä tack, säger jag.
Alla ska ha samma chans.
Låt oss inte välja ökade klyftor på söndag.
välj inte in partier som vill införa språktest, sänka biståndet, sätta en gammal general som skolminister i vår regering.

Alliansen kan enligt min mening dra åt helvete. Men de ska ha credit för en sak, de är att de på ett snyggt sätt döljt igenom hela valrörelsen att de faktiskt vill sälja ut alla stora akutsjukhus i de största städeran om de vinner valet.
De gick ju jävligt bra när vi sålde ut Posten, sl, sj, telia...så varför inte fortsätta på de spåret.
Eller?

Läs mer om partierna nedan:

Folkpartiet
Centern
Moderaterna
Kristdemokraterna


Ni nu som inte klickat på länkarna utan bara snabbläst bloggen, typ Jonna, till er kan jag ju säga att ni missat mina skämt idagens inlägg.
Så scrolla upp och klicka på länkarna!

10 Comments:

Blogger Jul i Laloland said...

HAHAHAHA...I LOVE THE BILD OF HERR CEPE MODERAT! HAHAHAHAHAHAHA

September 14, 2006  
Anonymous Anonymous said...

Just det, jävla allians! Men dina länkar kan nog bidra till att bringa klarhet inför valet!!! Men Lönnå på centern, det var sådär...

September 15, 2006  
Blogger Cliff Hanger said...

Jag håller med till fullo! Skulle nog egentligen vilja blogga mer om valet, men jag har valt att hålla en låg profil. Kul länkar, även om jag tycker att du är lite taskig mot Kjell Lönnå (tänk att han hunnit bli 70 bast). Vad har han gjort för ont? ;-)

Här är en läsvärd politisk länk om det som borgarna håller tyst om i valrörelsen:

http://www.aftonbladet.se/vss/debatt/story/0,2789,887738,00.html

Fan, jag är tyvärr pessimistisk angående valutgången.

Och överallt blir man överöst med högerpropaganda: På radioreklamen är det bara högerpropaganda. Moderaterna leder även affischeringsligan överlägset. Kan tänka mig att de fått fett med pengar av sina kapitalistkompisar.

September 15, 2006  
Blogger Cliff Hanger said...

För övrigt vill jag upprepa min fråga till förra posten, eftersom herrn inte behagade eller missade att svara på den:

"Vem är du då? Jag gissar på att du är Marge eftersom du inte säger vem du är. ;-) "

September 15, 2006  
Blogger Nyaga said...

Jag tror vi fixar det på söndag.
Det tror jag faktiskt, men det blir svettigt.

Till frågan om simpsons:
No comments

September 15, 2006  
Anonymous Anonymous said...

du hade rätt högt ärade Bror.
jag orkade inte läsa.

(himla kul, och även fyndigt, med dina länkar!)

September 15, 2006  
Blogger Cliff Hanger said...

Jag har tagit mod till mig och bloggat politiskt nu. Kunde inte hålla tillbaka vad jag tyckte.

Så du blev Marge i alla fall! :-) Moahahahahahaha... ;-)

Nej förresten, jag tror att du blev Lisa.

September 16, 2006  
Blogger Fröken Röd said...

Ja det var lustigt med länkarna! Jag har spytt galla i min blogg i någon slags fylleantipati natten till i dag. Jag grät fan framför nyheterna förut idag. Det gick ju åt pipsvängen det här. Jag tror folk blivit galna!! Hata, hata dumheten!

September 18, 2006  
Anonymous Anonymous said...

Jag kanske är för ung (?) för att veta vem Kjell Lönnå är, men det andra var kul. :)

September 20, 2006  
Blogger Nyaga said...

Johanna:
Kjell Lönnå är en ganska trist Allsångsledare, har ett läskigt frikyrkligt program som heter "Sången är din". Där han spekar piano och en stor kör sjunger, så berättar han anekdoter utan poäng emmelanåt.
Typ

September 22, 2006  

Post a Comment

<< Home