Friday, June 02, 2006

Hammervillage Seacity

Igår så gick flyttlasset.
Kvart i åtta dyker två(förmodade) fd pundare upp från flyttfirman och började bära grejjer som gällde det livet. Det gick så jävla fort.
Jag hade ju tänkt mig att det skulle vara två lite halvsega gubbar som bara maskade, som micke sa: "ja, man vet ju hur arbetare är, de maskar ju bara."
Ja, visst fint, micke. Inga fördomar här. Men jag hade nog ungefär samma inställning.
Men den är ändrad nu. Fan vilka sköna lirare.
Mamma var sen arbetsledare och tvingade mig att skruva ihop alla mina möbler. Det var bra.
Tur att man har föräldrar, farsan var mosaliskt stöd på morgonen när allt skulle åka iväg.
Men det sköna var att det inte var så jobbigt, alltså rent känslomässigt att flytta, som jag hade trott. Men det har nog sin botten i att jag aldrig riktigt tänkt på den här lägenheten som MIN.



Men nu har jag en egen lägenhet. Den är jättefin! Men det är lite kvar, liksom få upp alla jävla grejjer som jag envisas med att släpa omkring på.
Jag blir jävligt sugen på att vara sparsmakad med saker och slänga ner en massa saker i källaren. Så kanske det kan komma upp efterhand. Jag vet att det inte kommer bli så. då kommer de bara stå i källaren. Men det kanske är så det ska vara då.....eller. JAg vet inte. VArför måste man bestämma så mycket hela tiden? Låt mig va för fan....ha ha, nä. Jag älskar att bestämma...det tar lite tid ibland bara.

Ikväll blir det lite upppackning och lite softa och lite kollapåalienqudrology.

Ska kolla lite i lådorn och se vad som känns relevant att ha kvar.
Och förresten: om ni inte sett "pinocchio" än så passa på. Biljetterna är snart slut.
Bokas bäst på www.enskedespelet.com

Tillsist en bonusbild för alla oss Kent-nördar. Jag kallar verket "10 minuter för sent"
Mycket nöje.

6 Comments:

Blogger Cliff Hanger said...

Så du har gått och blivit hammarbyare? Ja, sent ska syndaren vakna... ;-) Är det inte jäkligt dyra hyror där? Men det är klart, för en framgångsrik karl som du är det väl inget hinder.

Jag snackade med Mattis om att hänga på honom och Ida på Pinoccio efter att de kommit hem från Rivieran (igår tror jag). Men nu måste jag prioritera min hemtenta. Efter hemtentan bär det av till Tidaholm över helgen. Men fr.o.m. den 12:e har jag sommarlov tre månader!

June 04, 2006  
Blogger Nyaga said...

Ha ha sommarlov! vad är det? Shit jag drar på kollo på måndag(jobba alltså:-) sen har jag två och en halv vecka i Juli, men vafan.

Jag vill bara poängtera att jag INTE blivit hammarbyare, jag bor ändast i Hammarby Sjöstad....eller som vi säger Sjöstaden(så slipper man det där otrevliga ordet först.)

Laget i mitt hjärta är och förblir Stolta Djurgården.
Men det ska erkännas att mitt hat mot hammarby är nere på noll. JAg har inget emot dem. Däremot AIK...Grrr vilket jävla grislag det är.

Fan va kul om du går och ser PInocchio, den är faktiskt riktigt bra, trots att jag har ett finger med i spelet...Vi borde ses nåndag oxå tycker jag.

June 05, 2006  
Blogger Cliff Hanger said...

Visst ska vi ses. Nån gång efter 12:e borde det inte vara allt för svårt att planera in nåt. :-)

June 05, 2006  
Blogger Nyaga said...

Men jag drar til kollo den 12:e åter 15juli.
men då får vi ses.

June 05, 2006  
Blogger Cliff Hanger said...

Okidok, det är uppfattat.

June 05, 2006  
Blogger Nyaga said...

Bra.
vi får ringas i mitten av Juli

June 05, 2006  

Post a Comment

<< Home