Thursday, May 11, 2006

Morgonteve är konstigt

Hej alla.
Imorse var jag med i morgonteve. Inte på nån kanal som ni tittar på, utan på den lite mer undanskuffade och nog helt okända Kanal Lokal.
De sänder från en liten studio vid Mariatorget. Vilket var väldigt bra för mig, för jag bor ju nästan där.
Men i alla fall. Där var jag trött som fan kl 06:30. De serverades frukost och man kunde sitta och småsnacka med alla andra som var där och skulle vara med.
Det var en mycket märklig blandning; det var jag, en kille som jobbade med kultur inom fångvård, en marknadsförare från SL som skulle förvsara deras märkliga biljetter(det där att man ska skriva ut tusentals kvitton för att få sina biljetter...som även de är kvitton...ja ja), sen var det en lite bakfull reporter som hade vart på studentskiva och skulle ut och provcykla gratiscyklar, sen var det en kille från företaget som hade hand om cyklarna...eller de var inte alls gratis, man fick köpa nån form av årskort...(men jaja, skitsamma), sen så var det 2 elever från vallentuna gymnasium.

Så där satt vi, uppsminkade, ätandes frukost. Pratandes om neutrala saker.
Men det konstiga är ju inte det, utan att de faktiskt sänder detta VARJE morgon. De är där klockan 5 och håller på till typ 9.
De lever i nån sorts parallell värld.
Men det sjuka är ju att det inte bara är dom, utan det är ju på 1:an och 4.an oxå.....hur mycket folk som helst, varje dag, som sitter och pratar och saker, som är mer eller mindre intressanta.
För att inte tala om TV24 som sänder debatter och grejjer hela tiden.
JAg har vart med där 3 ggr och varje gång så är det typ 10 min, så får man taxi dit och taxi hem...jag tänker bara att FAN va det måste kosta pengar.
Och, ärligt talat. vem fan kollar? Ja, förutom de med insomniaproblem som ser 24:ans sändningar på natten.
Men det är roligt att vara med, och man lär sig mycket varje dag.

Pratade med hyresvärden idag, och fick beskedet att man INTE får flytta in tidigare. Så nu ska alltså alla flytta in på sammadag. Funderar starkt på att skaffa en flyttfirma....det kan väl inte vara så dyrt? Eller?

Nu ska jag snart a telefonintervju, sen live tidningsintervju, ibland känns det som att jag jobbar med nåt helt annat, när stora delar av dagarna bara går åt till att prata med typ journalister.

JA jävlar......och snart är det kollo. Magsår, vilohem, nervsammanbrott, prozac..Here I come!

dagens topp tre i låtar:
1. "Song of Solomon" av Kate Bush från skivan "the red shoes"
2. "Hjärtat var rispat" av Lisa Ekdal från skivan "Pärlor av glas"
3: "Lily" av Kate Bush från skiva "the red shoes"

Vill bara till sist tipsa om en skiva som bara blir bättre och bättre. Som folk verkar ha glömt, men som är så JÄVLA bra:
"Arclight" av silverbullit.
Så köp den, hyr den eller tanka hem den nu.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home