Wednesday, May 17, 2006

En tanke om studenter


Jo, alltså.
Nu börjar de synas(och låta) överallt. Folk med studentmössa.
Det roliga med dom är att de tror att de är så jävla stora när det ha sina mössor. Att de kan komma in på krogen hur som helst.
Men saken är ju den att när de har den där fåniga mössan på sig så vet man ju EXAKT hur gamla de är! Och INGEN av dem(om de inte gått om en massa år) är ju över 19. NITTON!
MAn har INGEN koll när man är 19. Det var en full student som stod och svajade utanför min port när jag kom hem igår. JAg hade jobbat i nästan 10timmar och hade inte så står lust med honom. Men han skulle prata och prata och prata.
VAd han pratade om? Ja, jag vet fan inte, men det var brudar och öl. Det lät uungefär så här:
"Man ska fan dricka öl på flaska" säger han.
"Ja, men det är väl lite dyrt." svarar jag.
"jamenvafan, man har ju stååålar." sluddrar han.
och så vidare kan jag säga. En ganska trist och intetsägande konversation, sen spydde han på en Volvo som stod där, då passade jag på att gå in i porten.

Nä tack. Inga studenter på våra gator!

1 Comments:

Blogger Cliff Hanger said...

Jag fattade aldrig varför jag skulle vara så jäkla glad för att jag tagit studenten, jag skulle ju fortsätta plugga direkt efter sommaren. Jag var inte klar med mina studier (och det är jag fortfarande inte). Men det var kul att få sommarlov förstås.

Studentmössan gör nog att många ser yngre ut än vad de är. Då vet man att de inte är äldre än 19. Annars, utan mössa, kunde man i vissa fall tro att de var 24 eller nåt.

May 18, 2006  

Post a Comment

<< Home