Monday, June 05, 2006

Folk i kassan på H&M verkar vara lite...hrrmm..tröga...eller?


Det händer inte så ofta, men i fredags var jag på H&M och skulle handla kläder. Jag hittar en snygg vit bomullsskjorta, en pikétröja och en svart T-tröja som det stod "Creature of the Night" på.
Jättebra.
Men så skulle jag betala.
Det var tre kassor öppna, köerna var milslånga, jag höll på att bryta ihop.
Men som tur var jag inte ensam om det, en äldre dam ska köpa Veet(som för övrigt alla tjejjer på H&m bar på, de måste ha gjort succé med senaste reklamfilmen, den där dom säger: Are you a wax virgin to?).
Men iaf, hon skulle bara köpa den och stod och suckade högt och tydligt och försökte tränga sig, men det var ingen som släppte fram henne. (Jag hade gjort det om hon stått i min kö, men det jorde hon inte. )
Men så får tanten släppet och säger väldigt högt: "Nämen va ÄR det här?", sen lämnar hon sin plats i kön, tågar fram till kassan och påpekar för de stackars tjejjerna/flickorna i kassan.
-"Kan ni inte öppna en kassa till?" säger hon
- "Vaddåra?" sluddrar tjejjen i kassan
-"Det är kö! Det är LÅNG kö!" säger tanten med eftertryck och viftar lite planlöst med armarna.

Då är det som att all aktivitet stannar av bakom kassan.
De tre tejejjerna slutar jobba och höjer sina hvuden från kassaapparaterna och lägger ner tröjorna som de håller på att vika ihop, och ser för första gången(verkar det som) ut i butiken.
Den ena kassaflickan drar efter andan i vad som kan anas som lätt panik.
Flickan som tanten pratat med, tuggar ett förstrött tugg på sitt tuggummi och säger: "Ojdå."
Sen segar hon sig mot telefonen, tittar på telefon listan 5(FEM) gånger innan hon kommer ihåg kortnummret(3421, jag såg det ändå från min plats, ganska långt bak i kön), då ringer hon och säger att det ska vara en kassa till..
Medan hon gör detta, så står de andra två och bara fånstirrar på den tredje. Ingen jobbar, ingen tar hand om kunderna, ingen viker tröjor, alla står bara i chock.
För nu blev det ju stressigt helt plötsligt!!!
Det tog mig 45 minuter att få betala min tröjor! FYRTIOFEM MINUTER.

Sen var det för övrigt så att det var bara skjortan som passade, så jag måste tillbaka in och byta upp mig på de andra.
Men så kommer då äntligen en fjärde kassaflicka och då börjar folk jobba på igen.
Det är INTE COOLT.

Är det bara jag som har haft det så här på H&M, eller nån mer som har en historia ni vill dela med er av?

Idag: Måndag, jobba, ha möten, fylla i papper, ha möte med chefen.
Imorgon: Tisdag, ledig, hänga, sova, packa upp.
Nu: Lunch.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home