Monday, June 25, 2007

sommarhetta i hjärnan

Nu börjar den komma och mer och mer ta över mitt medvetande.
Tanken om semester.
Tanken om att vara ledig.
Tanken om att kunna sova hur länge jag vill och bestämma helt sjävl vad det är jag vill göra med min dag.

Den tanken konkurerar ut alla andra tankar. Eller i alla fall alla tankar som har med arbetet att göra.
Jag vill inte skriva timrapporter eller strukturscheman över min höst.
Jag vill inte skicka prisförslag till olika obskyra ställen som jag kommer att åka till i höst.

Jag vill vara ledig och det vill jag nu.
Jag vill dricka öl på en uteservering utan att vara rädd för att nån ringer och ställer frågor som man måste svara på.

Jag vill vara ansvarslös ett litet tag bara. Inte behöva tänka strategiskt och i hur många timmar det är.

Men snart kära vänner.
Imorgon är sista dagen för sommaren här på kontorsstolen.
Sen är det lite kollo och sen ganska mycket ledigt.

OCH:
1-3 augusti kan man återigen se succén "You give gaypeople a bad name" på Teater tribunalen.
Det lär bli rusning så boka dina och dina v'ännersbiljetter i tid.
det gör du på:
www.tribunalen.com

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Oi, achei teu blog pelo google tá bem interessante gostei desse post. Quando der dá uma passada pelo meu blog, é sobre camisetas personalizadas, mostra passo a passo como criar uma camiseta personalizada bem maneira. Até mais.

June 25, 2007  
Blogger Cliff Hanger said...

Lurendrejeri! Du påstod att det var sista chansen att se "You give gay..." när vi gick senast! (Men det gör förstås ingenting). Vi får ta den där ölen på nån uteservering snart. Kanske på fredag, kanske nån annan dag.

June 25, 2007  
Blogger Cliff Hanger said...

Jag var lite orolig för att det här var du:

http://www.expressen.se/
nyheter/1.739275

Men sedan såg jag att den misstänkte var i 20-årsåldern och kunde andas ut... ;-)

June 28, 2007  

Post a Comment

<< Home