Monday, February 19, 2007

Något som slår mig+efterdyningar sedan i fredags

Det som slår mig ofta är det här med folks röster på teve.
Vaddå? Tänker ni.
Jo, de som arbetar som repotrar på Rapport och aktuellt.

Det verkar som att ju konstigare röst du har, desto större utrymme får du i teve.
Ibland känns det som att de har rekryterat direkt från specialundervisningen hos talpedagogen.

Mats Knutsson, Elisabeth Höglund är två kända, som ni nog alla känner till.
Deras röster är ju ganska ansträngda, milt sagt.

Sen kan vi ta min personliga favorit, han finns och verkar på ABC nyheterna. Han heter Atay Dil och pratar så mycket i halsen så jag inte trodde det var möjligt!



Jag tänker ändå att man borde vara rädd om sin röst och att man som arbetsgivare borde se till att folket som ska framföra nyheter inte låter som att de ska bli hesa och/eller hosta upp gomseglet i vilken sekund som helst.

Tydligen inte.
Lyssna ikväll när ni kollar på nyheterna, jag kan nu knappt tänka på nåt annat när jag ser på det.



I fredags så satt jag hemma i min lägenhet tillsammans med min gode vän Johan. Vi skulle dricka lite öl och sen kanske gå ut. Vi kom ingenstans. Halv 1 tror jag klockan var när han åkte hem. Det var ett riktigt litet slag hemma och när jag vaknar på lördagen så har jag så fruktansvärt ont i tummen!

Jag vet inte vad jag gjort, men har ett svagt minne av att Johan höll på att tappa min stora glasfiberkrona(som han av nån konstig anledning hade på huvet) och att jag skulle rädda den och fick den på tummen.

Det kan vara så. Men jag vet inte.
Det gör fortfarande ganska så ont.

Jag lämnar er med en bild på Johan iklädd en stor krona av glasfiber.
Mycket nöje!


0 Comments:

Post a Comment

<< Home