Wednesday, June 18, 2008

Norge och FRA

Idag så var jag i Oslo och föreläste för NRK, det var roligt och spännande.
Jag fastnade oförklarigt i metalldetektorn på Gardemoen, och fick ta av mig skorna och står hur länge som helst och blir genomlyst....konstigt för när jag gick igenom på arlande så pep inget alls.
Det är märkligt det där, jag fattar inte.
men det kasnke inte är min sak att fatta heller.

JAg sov dåligt inatt, bara 2 h, så jag var lite groggy imorse när jag tog mig till arlanda.

På tal om groggy så var det 143 ledamöter i riksdagen som var jävligt groggy idag, de röstade nämligen ja till lagen om avslyssning.
och den som måste vart mest väck av alla var väl Fredrick Federley, som igår stod med tårar i ögonen och förklarade att han inte skulle kunna rösta på detta.
Men så gjorde han det i alla fall!
Ett bevis på stor feghet.
Hoppas ingen kryssar honom eller annie i fortsä'ttningen, för nu är det bevisat att det betyder inte ett skit vad de olika tycker, man ska med i linjen. Alla ska med som sossarna sa.
Nä fy fan, detta spär på politikerföraktet lite till, för om de som ska betsämma över medborgarna hade gått ut i verkligheten och frågat lite folk om vad de tycker, så hade de insett att det är ingen som vill detta.

Men politiker verkar ha slutat lyssna på sina väljare. Särskilt de så kallade tvekarna, som ikväll vek ner sig och svek sina väljare fullständigt.

Grattis sverige!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home