Friday, September 01, 2006

Att skriva i kod

För ett tag sen, när jag hade insomningssvårigheter så anammade Jag ett tips som gick ut på att man skulle läsa en sjukt tråkig bok när man går och lägger sig.
Det skulle inte vara nån som helst form av prosa, lyrik eller skönlitterärt. UtAn det skulle vara faktaböcker.
TydliGen så går inte hjärnan igång lika mycket på det som på historier, då man tvingas fantisera ihop hur folk ser ut och allt sånt.
Så. jag letade fram en tråkig bok i bokhyllan. Det blev Kodboken av Simon Singh. En bok om kodernas historia från antiken fram till idag.
Den Var...ganska trist.
Men efter ett tag blev den faktiskt riktIgt intressant!
Jag skulle viLja bli bättre på att skriva koder. Lägga in hemLiga budskap i texter.
Men frågan är vem som skulle knäcka dem.
La in ett hemligt budskap i ett blogginlägg häromdagen. Ett lite freakigt sånt. Lite stalkeraktigt, lite....vad ska man säga tokigt.
Försökte få Amorsken att se den. Men hon kunde inte förrän jag förklarade.
Med det kanske är bra. Att folk inte kan se det.
Ska nog ta bort den snart.
Det verkar ju inte bli nåt iaf, och då är det ju extremt vridet att ha den kvar.

Ikväll blir det " Allsång mot Alliansen" i skarpnäck. Jag ska sjunga den lite bortglömda dängan "Doin´ the omoralisk schlagerfestival"

Min favoritvers lyder som följer:

"Det rasslar av juveler glittrar av guld
de sjunger om den spanska solen
men roteringar och mod det skiter de i
och svänger på fascistkärringkjolen"

Mycket bra!

Och kom ihåg. Go left den 17 september.

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Du är klurig hela du! Koder är coolt och bra men opraktiskt om det bara är man själv som fattar dom.

September 01, 2006  
Blogger Jul i Laloland said...

JAG FÖRSTOD VISST DET! Jag läste ju så som man skulle från början, men jag trodde ju du menade ett speciellt parti av ord, där det stod BENRANGEL, och du vägrade ju svara på om det var det...*fnys*

Förövrigt kan jag säga att kvällens sång är lite av en "trip down memorylane" från när ja gbodde på Öland. Den är inte framstående, men absolut inte bortglömd!!
Lycka till nu, I WILL go left!!!

September 01, 2006  
Blogger Cliff Hanger said...

Right. Go left.

September 02, 2006  

Post a Comment

<< Home