Monday, August 14, 2006

The world is saved

Titeln anspelar på en låt av Stina Nordenstam och ingenting annat.

Det är måndag.
Jag har sovit lite halvtaskigt, så det är som en dimma ínnanför pannan liksom.

Sitter på bibblan i sjöstaden. Ett mycket fint bibliotek.
Jag gillar bibliotek och brukar alltid hänga på de lokala bibblorna(är det ett ord?) när jag är ute i små städer.
Ett av favvobibblorna(Vad säger Horace om det ordet då?)är i Helsingborg. Det är en skön stämmning där så har det ett helt rum som är vikt enbart för datorerna. Så man liksom kan hänga ifred.
Nu har jag en gubbe som står och vinglar bakom mig och letar efter en bok som han förmodligen aldrig kommer hitta.

Men det här biblioteket ser stort ut från utsidan, men är ganska litet inne...långsmalt på nåt jävla sätt.

Nu har jag 18minuter kvar på min tid......undra om jag ska försöka fulinstallera(hallå, Horce?)msn.
Men det går säkert inte.

Läste Chesters blog och kom då på att jag hittade min gamla SSIK-tröja när jag skulle flytta.
Undra om jag slängde den?
Men jag var inte så tjock att mamma var tvungen att göra mig en egen. Och har nog ganska bra minnen från den tröjan. Nummer 18(aha-lika många minuter som jag har kvar på internet-tiden. Tur att man inte är lagd åt det konspiratoriska hållet)hade jag på ryggen. Varför vet jag inte.

Nu ska jag hem och vara kreativ.
(det är ett sjukt litet tangentbord här. dåligt)

3 Comments:

Blogger Chester said...

jag är inte helt säker på att du ska avskriva konspirationsteorin. skulle du mäta den där sjukt långsmala bibblan så sätter jag min sista hundring på att den skulle vara 18 m2...

August 14, 2006  
Blogger Nyaga said...

*stegar upp bibblan*

August 14, 2006  
Blogger Cliff Hanger said...

Ah...SSIK-nostalgi! Numera heter de bara SIK (Sköndals IK) har jag för mig. 18 låter som ett typiskt avbytarnummer. ;-)

Jag tänkte inte på det när jag var liten, men på sistone har det slagit mig att vi i SSIK hade djurgårdsfärger, otrevligt nog. Men jag hoppas ändå att du inte slängt tröjan.

"Bibbla" är inte ett ord. Men det är ett skönt slangord.

August 14, 2006  

Post a Comment

<< Home