Monday, August 21, 2006

I´m sorry Mother!

Min mamma tycker att jag svär för mycket här på bloggen.
Så nu ska jag vårda mitt språk!

Jag ska ta till andra uttryck än kraftuttryck.
Jag ska inte använda ord såsom:
SATANS......
HELVETE....
FAN...
Istället ska jag använda mig av mer sofistikerade ord:
JISSES.....
HOPPSAN......
JESTANES......

Idag är det måndag och jag har ett måndagsutseende.
Dvs:
-Omöjligt hår
-Fettansikte
-Hundra mörka ringar under ögonen.
Det är alltid då man vill bli intervjuad i TV. Så då blev jag det.
Mitt favorit nyhetsprogram(not)............
Men det blir spännande.
Jag försökte vara kort och koncis, med det är ju så svårt ibland.

Nu har jag varit och ätit lunch, det blev indisk.
Det verkar som det var kyparens första dag, vi var tre sällskap i restaurangen och han svettades för oss allihopa kan jag säga.
Men i hans förvirring gav han oss 2 nanbröd, när vi bara beställt ett.
Man kanske ska gå dit och stressa upp honom så får man dubbelt av allt.......

Köpte en film på vägen tillbaka, requiem for a dream, som jag första gången såg på ett hotellrum i Västervik.
Jag skulle bara titta nån minut och sen lägga mig och sova, men jag kunde inte sluta titta och blev så tagen av filmen att jag var tvungen att gå ner i matsalen och dricka en kopp the efteråt.
Den är makalöst bra!
Se den, men det är en downer, så man måste vara någotsådär i balans när man ska kolla den.

Jag ska tjacka dator, så snart blir det uppkoppling även hemma, och inte bara på jobbet.

Nu är min lunch slut.

6 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Rackarns, är för övrigt ett kraffullt uttryck som bör användas.

August 21, 2006  
Anonymous Anonymous said...

kraftfullt, ska det stå

August 21, 2006  
Anonymous Anonymous said...

Nu blev mamma glad :))

August 21, 2006  
Anonymous Anonymous said...

JÄRNPLÅTAR, är även det ett vredesmods-uttryck som kan användas till och från. Ordet i sig kanske inte har det bästa substantiella värdet, men kan ju användas taktiskt. Man bör då betona både JÄRN och PLÅTAR. /Pur

August 21, 2006  
Anonymous Anonymous said...

Jag tycker SKRUTT är alldeles fenomenalt töntigt att använda. DÅ låter man som en hemmafru på 50-taet som bara kokar inuti av ilska, men i det pittoreska(äs hemska) lilla samhället skulle utbrott och vredesmod vara oförlåtligt så man klämmer fram ett käckt litet: SKRUTT OCKSÅ!...och går vidare...

August 21, 2006  
Blogger Cliff Hanger said...

Attans!

August 22, 2006  

Post a Comment

<< Home