Thursday, August 24, 2006

Dagens Lunch: Plankstek

Trodde knappt mina ögon när jag lallade in på det lokala lunch-haket.
En av rätterna till lunch var PLANKSTEK...eller PLANKA som man säger i folkmun.
Planka är en av de godaste rätterna jag vet, men jag var ändå lite tveksam till att ta det.
För sist jag åt nånting med Beasås på det stället så mådde jag inte bra.
Jag skulle sätta mig i en bil och åka till Linköping efteråt tror jag.
Och den där bean var som en stor amöba i blodet, det var nästan så jag kännde när hjärtat skulle pumpa ut allt fett i kroppen.
Hua, det var ingen angenäm upplevelse kan jag säga.
Men bean var bättre denna gång. Den smakade lite syrligt, men det var ingen fettchock.

Det där med bea är ju spännande, den måste ju vara på ett visst sät för att vara bra. Både till smak, men oxå till konsistens.
EX:
Om man tar en Pommes och doppar den i bean så ska det komma med lite sås upp, det ska inte vara så att det bara blir ett hål i bean och pommesen blir lite svettig.
Det är dålig bea.

Den bästa planka har jag nog ätit på ett ställe på drottninggatan tillsammans med Jonna för två år sen. Den var magnifik.

Om man vill läsa mer om var man kan äta bra Beasås rekomenderar jag
http://www.matglad.nu

En sida helt dedikerad åt bea!

Det enda jag saknar med att inte ha en massa kanaler är att inte kunna kolla på Simpsons.
Jag saknar Homer.

3 Comments:

Blogger Jul i Laloland said...

Jag tycker sås är äckligt!
Men vi kan äta klyftpotatis i alla fall någon gång. Jag kan äta keso och du kan få en skål med BEA att festa loss på.

August 24, 2006  
Blogger Cliff Hanger said...

Bea är jäkligt gott. Åt jsut en monsterstor pizza (ungefär som två normala) med bea på, på Robbans Pizzeria i Tumba. De är kända för deras jättepizzor. Men det var jag värd. Hade ju promenerat ett antal kilometer på en kuperad golfbana innan.

Erik Haags fru heter Bea. Småjobbigt ibland kanske.

Apropå Homer - jag är Homer! (Kolla här: http://tankaromstortochsmatt.blogspot.com/2006/04/jag-r-homer_22.html ).

Via länken här ovan kan du också kolla vilken Simpsons-figur som du är.

August 24, 2006  
Blogger Cliff Hanger said...

"...kända för SINA jättepizzor" ska det förstås vara.

August 24, 2006  

Post a Comment

<< Home