Wednesday, August 09, 2006

Ingen parkering alls någonsin


Onsdag.
Varmt som fan igen. det känns som att hela klimatet har fuckat up sig när det är så här.
Jag menar ok med sommar och värme.
Men det här!!!!
En bra sak är att det är lite svalare än igår. I alla fall nåt man kan glädja sig åt. Och tro nu inte att jag är en sommarhatare. JAg älskar solen, och värme och att bada och sånt.
Men inte när man är i staden.
Skrev om det häromdagen i dagboken på helgon. Så det kommer här.
VArför jag inte går och badar på stadens badplatser:

"det är roligare om kan springa iväg och bada UTAN att behöva trängas med hårdsminkade tonårsbrudar som har pushuppen på sig på stranden...eller extremt upppumpade män som går och håller in magen och kastar helvetes frisbee överallt.
eller alla andra skitjobbiga typerna som hänger där.
Som de väldigt störiga tonårsgrabbarna som inget hellre vill än bråka lite.
Så skriker de hela tiden och överallt. Och de enda som igentligen badar är alla barn och deras föräldrar. Och det blir det ju mest små nakna barn som står och kissar ogenerat överallt.

Åt helvete med dem alla. Kan det inte finnas ett bad där man bara kan hänga!"

Nu så ska eftermiddagen börja strax och jag ska på möte och ringa lite. Sen kanske Jonna och jag ska hem till mig, laga mat och dricka lite rödvin. Det blir nog trevligt.
Men jag är ju jävligt trött.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home