Friday, August 11, 2006

det finns så mycket musik

Ibland blir jag som yr när jag tänker på hur mycket bra musik jag missar varje dag.
Jag menar det finns sjukt mycket bra där ute som jag aldrig ens kommer att höra talas om.
Men man kanske skulle bli knäpp om man visste om allt.

Som ett litet bevis på min snällhet tänker jag härmed tipsa alla som läser detta om 3 mycket bra och inte alltid så uppmärksammade Artister.

Nr 1. Tobias Fröberg. Släppte för ett par år sen en fantastisk skiva som heter "For elisabeth, wherever she is. Melankolisk akustisk musik, med fina texter.
http://www.tobiasfroberg.com

Nr 2. Britta Persson. Har precis släppt sin första skiva, "Top quality bones and a little terrorist" inte en helt hundra platta om du frågar mig. Men det finns några riktiga guldkorn såsom låtarna "Bellamy Straat Straat" och "This Spring". Men om du kommer över några av hennes gamla demos och/eller EP. Då ska du köpa dem direkt!
http://www.brittapersson.com

Nr 3. Winter took his life. Har vad jag vet inget skivkontrakt än, men är superbra. Akustisk gitarr, melodica och melodier som får en att vilja kramas. Såg henne/dom på Landet i sommras, det var en mycket bra liten konsert och jag köpte omgående hennes EP "The cold took his life ep". 5 låtar, där alla(förutom den sista som är instrumental) är jäkligt vackra. Vet inte om den går att beställa på hemsidan, men kan man det så gör det. Får hon skivkontrakt blir den EP´n en klassiker!
http://www.wintertookhislife.net

Så ta en tur i musikens underbara värld och upptäck dessa fantastiska Artister!

Idag är det fredag och vi ska ta en after work på Hirschen av alla jävla ställen. Men som de säger: en öl är en öl är en öl är en öl...ja ni fattar.
Men vi har ringt och kollat så att de har TV-apparater och sänder friidrotten. JAg tror kajsa sätter världsrekord ikväll faktiskt!

Annars är min helg nästan helt tom. Jag tror att det är första gången på hur länge som helst som jag har en helt blank helg!!!
Härligt

0 Comments:

Post a Comment

<< Home