Thursday, April 13, 2006

Repet går bra+lite tankar om Botox

det ledsna regissörs bordet
Den snygga affischen

Läste i tidningen imorse att skönhetsoperationer som liksom inte är operationer utan mer injektioner blir mer och mer populärt.
Mest i populäritet ökar Botox.
Botox är ett ämne som du sprutar in under huden, sen så förlamar det kontakten mellan musklerna och huden, så att huden inte kan skrynkla sig.
Vilket gör att du inte får de här hemska skrattrynkorna, eller som de kallas "arg-rynkorna" mellan ögonen.
Det är ju oxå så att du förhindrar musklerna att uttrycka känslor med ansiktshuden.
Vilket man tydligt kan se på en del "stjärnor" att deras panna liksom är platt och livlös.
Men hur som helst, detta är det som ökar mest. Och är inte det fruktansvärt?
Att man vill förhindra sig själv att uttrycka känslor, men oxå att man till varje pris ska ta bort tecken på att man har levt lite. Ålderstecknena. Vad är problemet med oss människor? Hur kommer det sig att vi sakta men säkert blir så livrädda för att visa att vi åldras?
Är det media man ska skylla på?
Att de ständigt visar upp plastikopererade människor på sina tidningsomslag och som huvudrollsinnehavare i såpor och filmer.
Men är det så enkelt?
Är svaret så simpelt?
Jag tror inte det. Men jag vet heller inte riktigt vad jag tror.
Vad tror du?
-------------------------------------------------------------------------

Nu till repet.
Första genomdraget med publik ikväll...spännande och lite läskigt. Men det är bara vänner som kommer, så jag förväntar mig inte att vi blir sågade.......
28 april är det premiär.

Helena toastar fram historiska svenska flator

Helena showar lite för mig i en paus.

För mer info om pjäsen: http://www.draminst.se/start/senastenytt/1963.html?view=0
Den heter "You give gay people a bad name"

Tjing

0 Comments:

Post a Comment

<< Home